مدیریت شبکه های نسل آتی و برآورد هزینه سرمایه گذاری شبکه های خدمات عمومی کشور برای سیستم های پشتیبان عملیات (OSS) در سال های آینده

پیام:
چکیده:
با طرح مفهوم شبکه های نسل آتی (NGN)، موضوع مدیریت این شبکه ها نیز اهمیت خاصی پیدا کرده است. بر این اساس، در این مقاله ضمن بیان نیازمندی ها و اهداف در مدیریت NGN، ساختار کلی مدیریت در NGN و نیز دسته بندی کارکردی نرم افزارهای سیستم های پشتیبان عملیات (OSS) برای مدیریت NGN ارایه شده است. همچنین با توجه به لزوم تجهیز شبکه های خدمات عمومی (مشتمل بر ارتباطات، آب، برق و گاز) در کشور به سیستم های پشتیبان عملیات، هزینه سرمایه گذاری لازم برای این سیستم ها، به تفکیک سیستم های مدیریت شبکه (NMS) و امور مشتریان و صدور صورت حساب (CCBS)، نیز در قالب دو سناریوی «توزیع گرایی» و «تمرکزگرایی» در کشور تا پایان سال 1390 برآورد شده است. بدین منظور تخمینی از تعداد مشترکین این شبکه ها در سال های آتی ارایه و با توجه به استخراج اطلاعات مربوط به هزینه سرانه مشترکین، امکان ارایه برآورد در دو سناریوی مذکور فراهم آمده است. در این راستا، شاهد سرمایه گذاری قریب به 1040 میلیون دلاری برای OSS در سناریوی «توزیع گرایی» و بالغ بر 750 میلیون دلاری در سناریوی «تمرکزگرایی» خواهیم بود. تفکیک این سرمایه گذاری تا پایان سال 1390 به NMS و CCBS نیز در سناریوی «توزیع گرایی» به ترتیب به میزان 606 میلیون دلار و 432 میلیون دلار و در سناریوی «تمرکزگرایی» به ترتیب به میزان 433 میلیون دلار و 322 میلیون دلار برآورد می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
114 تا 124
لینک کوتاه:
magiran.com/p766809 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!