نقشه مفهومی شیوه تدریس نوین در آموزش پرستاری

پیام:
چکیده:
مقدمه
از آن جا که حرفه پزشکی در حال تغییر است، روش های آموزشی دانشجویان پزشکی نیز تغییر می کند. مولفان مختلف تصدیق کرده اند که به استراتژی های تدریس و یادگیری دیگری نیاز است که دانشجویان را قادر به حفظ مقادیر عظیم اطلاعات، یکپارچه سازی مهارت های تفکر انتقادی و حل دامنه مشکلات پیچیده بالینی کند. پژوهش های قبلی نشان داده اند که نقشه های مفهومی ممکن است از جمله چنین استراتژی های تدریس و یادگیری باشند. این مقاله قصد دارد: (الف) تحقیق حاضر را به عنوان یک رویکرد آموزشی بالقوه برای یادگیری دانشجویان پزشکی مورد بازبینی قرار دهد و (ب) پیامدهای آن را برای تدریس و یادگیری دانشجویان پزشکی مطرح کند تا راهنمایی برای تحقیقات آینده باشد.
نتیجه گیری
عملکرد نقشه های مفهومی از طریق 4 روش اصلی (الف) ارتقای یادگیری معنی دار، (ب) ارایه منبعی برای یادگیری، (ج) قادرساختن اساتید برای ارایه بازخورد به دانشجویان و (د) اجرای ارزیابی یادگیری و کارآیی اعمال می شود. این بازبینی، ایده هایی را برای گروه اساتید پزشکی در زمینه استفاده از نقشه های مفهومی در تدریس و یادگیری ارایه می دهد. استراتژی هایی مانند پرورش تفکر انتقادی و استدلال بالینی، گنجاندن نقشه کشی مفهومی در یادگیری براساس حل مساله و استفاده از نقشه کشی مفهومی در یادگیری جمعی و گروهی شناخته شده است. تحولات جدید در آموزش پزشکی شامل استفاده از نقشه های مفهومی سریالی، استفاده از نقشه های مفهومی به عنوان روشی برای کمک به فراگیران با قابلیت هوشی پایین تر و ترکیب نقشه های مفهومی گروهی با بازخورد ساختاری است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
113
لینک کوتاه:
magiran.com/p791363 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!