بازشناسی و هم افزایی دستگاه ها، از پیامدهای برگزاری این نمایشگاه بود

گزارشی از اولین نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی های دستگاه های عضو شورای فرهنگی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
چکیده:

چند روزی بود که در بخش انتشارات معاونت بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز، به همراه همکاران مشغول آماده‌سازی کتاب نمایشگاه بودیم؛ کتاب «نخستین نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی‌های دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات». دستگاه‌هایی که در این کتاب معرفی شده بودند، عبارت‌اند از:آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، حوزه هنری، دانشکده مجازی علوم حدیث، دانشگاه مجازی امام خمینی وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ستاد اقامه نماز، شرکت سروش رسانه، شورای عالی قرآن، موسسه اطلاع‌رسانی تبیان، موسسه علمی فرهنگی دار الحدیث، موسسه فرهنگی هنری نور راسخون، مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی، و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها. البته برخی از این دستگاه‌ها در نمایشگاه حضور نداشتند؛ هرچند جای بعضی ارگان‌های مرتبط با شورای فرهنگی مانند مجمع جهانی اهل بیت و مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز در نمایشگاه خالی بود.
15 آذرماه روز افتتاحیه نمایشگاه در مجتمع امام خمینی (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهران بود. این نمایشگاه با حضور دستگاه‌های عضو شورای فرهنگی و مسیولان مربوطه، به طور رسمی راه‌اندازی شد. ساعت 9 صبح بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی، دبیر نمایشگاه آقای سید حمید نجم‌آبادی گزارشی از نمایشگاه و فعالیت‌های صورت‌گرفته در این زمینه ارایه دادند. بعد از خیرمقدم و سخنان دکتر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر حمید شهریاری ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و رییس کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ایراد سخن پرداخت و اهمیت فناوری اطلاعات و نقش آن را در پیشبرد اهداف دستگاه‌های فرهنگی کشور مورد تاکید قرار داد. آنگاه دکتر خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی دقایقی چند در خصوص فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌های عضو شورا و اهمیت برگزاری این نمایشگاه سخن گفت. در ادامه این مراسم، دبیر شورای فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین غلامی از این بوستان فرهنگی رونمایی کرد و رسما کار نمایشگاه آغاز گردید.
گفتنی است که در تهیه و تنظیم این گزارش، از همراهی و حسن توجه آقای سید مرتضی سجادی، مسیول نمایشگاه‌های داخلی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی کمال استفاده را بردم. ضمن این که زحمات ایشان و دیگر همکارانشان در خصوص آماده‌سازی مقدمات کار، دریافت و تکمیل اطلاعات فناورانه دستگاه‌ها و برگزاری این نمایشگاه، شایسته تقدیر و تشکر است.

زبان:
فارسی
در صفحه:
4
لینک کوتاه:
magiran.com/p846503 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!