بررسی و تحلیل شبکه روابط رسمی و غیررسمی میان سازمانی با استفاده از رویکرد تحلیل شبکه ای (مطالعه ی موردی: استان کهگیلویه و بویراحمد)

پیام:
چکیده:
در مدیریت سازمان‎ها به‎عنوان سیستم‎های پیچیده‎ی دیوانسالاری که هسته‎ی آن‎ها کنش‎ها یا الگوهای پیچیده میان سازمان‎های رسمی و غیررسمی است، تعریف صحیح مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا کنش متقابل میان سازمان‎ها شبکه پیچیده‎ای از روابط را ایجاد کرده که در آن، الگوهای رسمی همواره تحت تاثیر شبکه‎ ارتباطات غیر رسمی قرار می‎گیرند. پژوهش حاضر با استفاده از رویکرد تحلیل شبکه‎ای که رویکردی جدید در حل مسایل چند بعدی و در هم تنیده مدیریتی است، به تحلیل شبکه روابط رسمی و غیررسمی میان سازمان‎های مرتبط با محیط زیست در استان کهگیلویه و بویر احمد که با عدم کارایی مدیریتی روبه‎روست، پرداخته و سازمان‎های دارای بیشترین مرکزیت را در این شبکه ها مقایسه می‎کند. براساس نتایج، یکسان نبودن این سازمان‎ها در این دو شبکه بر تصمیم‎گیری های مدیریتی زیست محیطی استان تاثیرگذار بوده و کارایی رویکرد تحلیل شبکه‎ای در حل مسایل مدیریتی تایید شده است. در نهایت پیشنهادهایی به‎منظور بهبود عملکرد این شبکه ها و مدیریت موفق محیط زیست استان ارایه شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
149
لینک کوتاه:
magiran.com/p860415 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!