بررسی راهکارهای بلند مدت آموزش الکترونیکی ترکیبی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
آموزش فراگیران اگر در سال های قبل تنها به وسیله معلمان و مربیان صورت می گرفت و کتاب به عنوان اصلی ترین منبع اطلاعاتی در امر آموزش محسوب می شد امروزه از ابزارها و محیط های جدید ارتباطی جهت آموزش استفاده می شود لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی راهکارهای بلند مدت یادگیری الکترونیکی ترکیبی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری مامایی اهواز انجام شده است.
روش کار
در این مطالعه مقطعی توصیفی- تحلیلی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز (50 نفر) بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته بود. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی در نرم افزار آماری spss نسخه 13 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
یافته های پژوهش فوق نشان داد که 95 درصد اعضای هیات علمی به تربیت اساتید حرفه ای جهت ارائه درس های یادگیری الکترونیکی به عنوان بهترین راهکار بلند مدت اعتقاد داشتند و 5 درصد راهکار ایجاد انگیزش در اساتید قدیمی تر جهت همکاری برای ارائه الکترونیکی دروس را به عنوان غیرکاربردی ترین راهکار انتخاب کرده بودند.
نتیجه گیری
یافته های پژوهش حاضر نشان داد که افزایش کیفیت یادگیری، سهولت دسترسی به حجم بالایی از اطلاعات، کاهش هزینه های آموزشی، افزایش کیفیت، دقت و صحت مطالب درسی و ارتقای علمی مدرسان را که از مهمترین دستاوردهای فن آوری اطلاعات می باشند، می توان با استفاده از راهکار مناسب به مرحله اجرا در آورد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
37
لینک کوتاه:
magiran.com/p877130 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!