بررسی موانع به کارگیری یافته های تحقیقات پرستاری در بالین از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی زنجان در سال 1389

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
تحقیقات پرستاری تاثیر به سزایی در افزایش کیفیت مراقبت ها دارد. یکی از راهکارهای گسترش به کارگیری تحقیقات و تغییر در عملکرد جاری پرستاران، شناسایی موانع و سپس به کارگیری اقدامات مناسب برای کاهش این موانع می باشد. بنابراین مطالعه ی حاضر، با هدف تبیین ادراکات پرستاران کارشناس و فارغ التحصیل در خصوص موانع به کارگیری تحقیقات در بیمارستان های آموزشی شهر زنجان صورت گرفت.
روش بررسی
در این مطالعه مقطعی داده ها با استفاده از مقیاس موانع عملکرد مبتنی بر شواهد فانک جمع آوری شد. نمونه های پژوهش را 170 پرستار شاغل در بیمارستان های آموزشی شهر زنجان تشکیل می دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شد.
یافته ها
بر اساس نتایج مطالعه، سه مانع مهم به کارگیری نتایج تحقیقات در بالین از دیدگاه پرستاران، عدم وجود تسهیلات لازم برای به کارگیری یافته های تحقیقات انجام شده (3/65 درصد)، نبود وقت کافی برای اجرایی کردن عقاید جدید (7/64 درصد)، و نداشتن فرصت لازم برای خواندن پژوهش ها و مقالات پژوهشی (4/62) بود. در ضمن بین درک از موانع به کارگیری نتایج تحقیقات در پرسنل پرستاری بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی تفاوت معناداری وجود نداشت.
نتیجه گیری
بر اساس نتایج مطالعه توصیه می شود که سیستم بیمارستان های آموزشی زنجان برای تامین تسهیلات و در اختیار گذاشتن وقت لازم به منظور مطالعه و به کارگیری نتایج تحقیقات توسط پرستاران تغییر یابد.
زبان:
فارسی
صفحات:
104 تا 116
لینک کوتاه:
magiran.com/p899650 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!