تاثیر طرح کیسی کاری بر شاخص های عملکردی در بخش های یک بیمارستان نظامی

پیام:
چکیده:
اهداف
یکی از مهم ترین تغییرات در شیوه پرداخت به کارکنان موسسات بهداشتی، تغییر از شیوه پرداخت حقوق به شیوه پرداخت بر مبنای عملکرد است. پرداخت بر مبنای عملکرد با ارتقای انگیزه های مالی کارکنان، موجبات بهبود عملکرد افراد را در سازمان فراهم می آورد. هدف از این پژوهش، ارزیابی تاثیر طرح کیسی کاری بر وضعیت شاخص های عملکردی و میزان رضایت مندی از آن در یک بیمارستان منتخب نظامی بود.
روش ها
این مطالعه مقطعی- مشاهده ای از سال 1382 تا 1387 در بخش های یکی از بیمارستان های تهران که مشمول اجرای طرح کیسی کاری بودند، انجام شد. انتخاب نمونه به روش سرشماری انجام شد و گردآوری داده ها با چک لیست و پرسش نامه پژوهشگرساخته در مقیاس لیکرت 5 گزینه ای انجام گرفت. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS 16 و آزمون های کروسکال- والیس و T مستقل و آنووا استفاده شد.
یافته ها
میانگین درصد اشغال تخت در تمامی بخش ها پس از کیسی کاری افزایش داشت. ارزیابی میزان رضایت کارکنان 3/21% خیلی زیاد، 7/6% زیاد، 5/31% متوسط، 7/24% کم و 7/15% بسیار کم بود. در کل، میزان رضایت مندی کارکنان از اجرای این طرح با میانگین 34/1±06/3 در حد خوب بود.
نتیجه گیری
تقریبا در تمامی بخش های مورد مطالعه، عملکرد بخش ها در مقایسه با زمان قبل از اجرای طرح بهتر شده است که این بهبود، در برخی از بخش ها از طریق افزایش درصد اشغال تخت و در برخی از بخش ها از طریق کاهش طول اقامت بیمار و افزایش چرخش تخت است. میزان رضایت مندی کلی از اجرای طرح، در حد خوب ارزیابی می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
155
لینک کوتاه:
magiran.com/p919199 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!