مقایسه زاویه سر به جلو در کارکنان مرد مبتلا به گردن درد مزمن و سالم

پیام:
چکیده:
هدف
گردن درد مزمن یکی از اختلالات شایع در بین کاربران رایانه می باشد. به نظر می رسد که افزایش زاویه سر به جلو باعث گردن درد در کاربران رایانه می شود. هدف از این مطالعه مقایسه میزان سر به جلو در کارکنان مرد مبتلا به گردن درد مزمن و افراد سالم کاربر رایانه دانشگاه اصفهان می باشد.
روش بررسی
جامعه آماری این تحقیق شامل 66 نفر مرد کاربر رایانه شامل 33 نفر دچار گردن درد مزمن و 33 نفر سالم می باشد. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به کاربران رایانه از پرسشنامه اطلاعات فردی محقق ساخته، برای اندازه گیری زاویه سر به جلو از گونیامتر و برای سنجش میزان درد گردن از مقایس بصری درد (VAS) استفاده شده است.. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون در سطح)05/0(P< استفاده شد.
یافته ها
میانگین زاویه سر به جلو در افراد دچار گردن درد مزمن (99/6 ± 97/26) و افراد سالم (19/6 ± 24/24) درجه بود. تفاوت معناداری در میانگین زاویه سر به جلو هر دو گروه مشاهده شد)05/0(P<. همچنین میانگین نمره شدت گردن درد در افراد مبتلا به گردن درد مزمن (34/15 ± 7/36 درصد) بود. به طوری که رابطه بین زاویه سر به جلو و میزان درد گردن معنا دار بود)05/0(P<.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که افراد مبتلا به گردن درد مزمن نسبت به افراد بدون گردن درد دارای زاویه سر به جلوی بیشتری بودند. و این مسئله ضرورت توجه به این افراد و اقدامات پیشگیری کننده، اصلاحی و درمانی را بیان می نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
162
لینک کوتاه:
magiran.com/p922210 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!