درمان شکستگی های چند قطعه ای انتهای استخوان ران (تیپ3) با استفاده از پلاک کندیلر لاکینگ

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
درمان شکستگی های چند قطعه ای بسیار دشوار و با عوارض زیاد همراه می باشد. شکستگی های خرد شده انتهای تحتانی استخوان ران معمولا در افراد مسن مبتلا به استئوپروز به دنبال تروماهای خفیف و در افراد جوان به دنبال تروماهای شدید ایجاد می شود. هدف از مطالعه حاضر بررسی نتایج درمان شکستگی های چند قطعه ای انتهای تحتانی استخوان ران با استفاده از پلاکهای کوندیلار لاکینگ می باشد. با شناخت بهتر عوارض این روش درمانی جدید می توان جهت یافتن روش های موثر تر برای درمان شکستگی های دیستال فمور تیپ 3 در مطالعات بعدی گام های موثری برداشت.
روش کار
در یک مطالعه توصیفی آینده نگر 47 بیمار که دچار شکستگی چند قطعه ای داخل مفصلی انتهای تحتانی استخوان ران بودند و دو هفته از زمان شکستگی شان گذشته بود، وارد مطالعه شدند و با استفاده از پلاک کوندیلار لاکینگ درمان شدند. بیماران هفته اول و دوم، ماه اول، سوم و ششم معاینه شدند و از نظر وجود عفونت، دامنه حرکتی زانو، وضعیت جوش خوردن و بد جوش خوردن مورد ارزیابی قرار گرفت. اطلاعات بدست آمده داده با کمک روش های آماری توصیفی (فراوانی-درصد و میانگین± انحراف معیار) و نرم افزار آماریSPSS. 15 تجزیه تحلیل گردید و مقدار p کمتر از 05/0 معنی دار در نظر گرفته شد.
یافته ها
در این مطالعه 2/53% شکستگی ها بسته و 4/6% باز تیپ I و 4/40% از نوع باز تیپ IIIA بوده اند. میزان جوش خوردگی جوش نخوردگی به ترتیب 9/80% و 3/21%، بروز عفونت 1/19% و دامنه حرکتی زانو 47/24 ± 74/105 درجه و با حداکثر تاخیر اکستانسیون 20 درجه گردیده است.
نتیجه گیری
در مطالعه حاضر مشخص شد که پلاک های لاکینگ مخصوص دیستال فمور این امکان را فراهم می کند که درمان شکستگی های خرد شده دیستال فمور (تیپ C3) با عوارض کمتری از نظر عفونت، مال یونیون و نان یونیون توام باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
77
لینک کوتاه:
magiran.com/p956461 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!