ارزیابی کارایی الگوریتم های ماشین بردار پشتیبان جهت طبقه بندی کاربری اراضی با استفاده از داده های ماهواره ای +ETM لندست (مطالعه موردی: حوزه سد ایلام)

پیام:
چکیده:
طبقه بندی کاربری اراضی با استفاده از تصاویر سنجش از دور یکی از مهمترین کاربردهای سنجش از دور است و بسیاری از الگوریتم ها برای این منظور توسعه یافته اند. این مطالعه کارایی الگوریتم های ماشین بردار پشتیبان (SVMs) را در طبقه بندی تصاویر ماهواره ای مورد بررسی قرار می دهد. ماشین های بردار پشتیبان یک گروه از الگوریتم های طبقه بندی نظارت شده یادگیری ماشینی هستند که در زمینه سنجش از دور مورد استفاده قرار گرفته اند. دقت طبقه بندی حاصل از SVMs باتوجه به نوع تابع کرنل متغیر است. در این مطالعه، الگوریتم های SVM برای طبقه بندی کاربری اراضی حوزه سد ایلام با استفاده از داده های ETM+ لندست مورد استفاده قرار گرفته است. طبقه بندی با استفاده از روش ماشین های بردار پشتیبان، بصورت خودکار و با استفاده از چهار نوع کرنل خطی، چندجمله ای، شعاعی و حلقوی اجرا شده است. در ضمن، کارکرد این روش با روش طبقه بندی حداکثر احتمال مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد که الگوریتم های SVM خصوصا سه کرنل خطی، چندجمله ای و شعاعی نسبت به روش طبقه بندی حداکثر احتمال از نظر دقت کل (حدود 10%) و ضریب کاپا (حدود 15%) برتری دارد. بنابراین این مطالعه کارایی و قابلیت الگوریتم های SVM را در طبقه بندی تصاویر سنجش از دور اثبات می نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
420
لینک کوتاه:
magiran.com/p966166 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!