به کارگیری مدل رگرسیون لجستیک در بررسی عوامل موثر بر بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب

نویسنده:
پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
بستری مجدد، به بستری بیمار در بیمارستان بعد از ترخیص وی در یک دوره زمانی مشخص اطلاق می شود که شیوع آن در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نسبت به سایر بیماری های مزمن بالاتر بوده و حدود50-10% طی 6-3 ماه بعد از ترخیص است. پژوهش حاضر با هدف تعیین عوامل اجتماعی- اقتصادی موثر بر بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب در بخش داخلی قلب بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1387 صورت گرفت.
روش بررسی
در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی، تعداد 110 نفر از زنان و مردان مبتلا به نارسایی احتقانی قلبی به روش نمونه گیری سهمیه ای مبتنی بر هدف انتخاب شدند، و براساس سابقه بستری طی 6 ماه منتهی به تحقیق، در دو گروه قرار گرفتند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه از خود بیمار و رجوع به پرونده ها جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار استنباطی صورت گرفت.
یافته ها
8/61% نمونه های مورد پژوهش طی 6 ماه منتهی به تحقیق، بستری مجدد داشتند و از میان عوامل بررسی شده در پژوهش، سه عامل مشکل اقتصادی در امر درمان، وضعیت زندگی بیماران و درآمد کم بر میزان بستری مجدد این بیماران تاثیرگذار بود.
نتیجه گیری
نتایج این مطالعه نشان داد عوامل اجتماعی- اقتصادی که برخی از آنها قابل تعدیل هستند خطر بستری مجدد را در بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلبی افزایش می دهند. لذا توصیه می شود توجه بیشتری به عوامل موثر بر شیوع آن به عمل آید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
60
لینک کوتاه:
magiran.com/p984644 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!