شناسایی سرطان پستان براساس الگوی حرارتی در تصاویر مادون قرمز

پیام:
چکیده:
مقدمه
سرطان پستان و فیبروم ها از جمله توده هایی هستند که در میان بانوان شایع می باشند و درصورتی که به موقع تشخیص داده شوند، روند بهبود و درمان به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.
روش بررسی
در این مقاله با استفاده از ویژگی های حرارتی در تصاویر مادون قرمز که از 180 شخص مورد مطالعه گرفته شده است به تشخیص سرطان پستان پرداخته می شود. به دلیل عدم استفاده از پرتوهای تابشی مضرکه به طور نمونه در تصاویر ماموگرافی استفاده می شود، کار از اهمیت بخصوصی برخوردار می باشد. در این روش سعی بر این است که با استفاده از تکنیک های پردازش تصویر و هوش مصنوعی کامپیوتر، تشخیص سرطان پستان برای عموم افراد به آسانی فراهم گردد. همچنین برای بالابردن دقت در تشخیص از تکنیک عدم تقارن نیز استفاده شده است.
یافته ها
در این تحقیق با بررسی های انجام شده با نتایج ماموگرافی بر روی بیش از 180 مورد، صحت انجام این کار تایید می شود. در 180نمونه مورد مطالعه 14مورد فیبروم مزمن و 1مورد سرطان پستان یافت شد. در این تحقیق فیبروم ها با اندازه و حجم پایین نیز به طور ملموس قابل مشاهده می باشند. تکنیک ها و نکاتی که به صورت تجربی و مبتنی بر اصول علمی در انجام این تحقیق به دست آمده است، می تواند به پزشکان جهت کاهش خطا مبنی بر تجزیه و تحلیل تصاویر حرارتی یاری رساند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
19
لینک کوتاه:
magiran.com/p987261 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!