شیوع سرمی آلودگی به عفونت سایتومگالوویروس در استان اصفهان

پیام:
چکیده:
مقدمه
سایتومگالوویروس یکی از شایع ترین عوامل ایجاد کننده ی ناهنجاری های مادرزادی مانند کری و عقب ماندگی ذهنی است. شیوع این ویروس در جمعیت ها و سنین مختلف متفاوت می باشد. در این مطالعه بر آن شدیم تا شیوع سایتومگالوویروس و عوامل موثر بر آن را در استان اصفهان جهت ارائه ی راهکارهای موثر تعیین کنیم.
روش ها
بر روی 595 نمونه ی سرم که به صورت خوشه ایاز گروه های سنی مختلف انتخاب شده بود آزمایش Anti cmv IgG توسط روش ELISA انجام شد.
یافته ها
از 595 نمونه ی سرم بررسی شده 586 مورد مثبت و 9 مورد از نظر آنتی بادی منفی بود و در کل شیوع سایتومگالوویروس 2/98 درصد گزارش شد. در ضمن شیوع سرمی آنتی بادی سایتومگالوویروس بر حسب سطح تحصیلات، تعداد افراد خانوار، جنسیت، محل سکونت و وضعیت تاهل تفاوت معنی داری نداشت.
نتیجه گیری
نتایج حاکی از آن بود که مانند سایر کشورهای در حال توسعه اکثر افراد قبل از سن بلوغ با ویروس آلوده شده اند و رابطه ی جنسی نقش چندانی در انتقال عفونت ندارد. بنابراین انجام ازمایشات بدو تولد از جمله PCR ادرار از نظر عفونت CMV (Cytomegalovirus) و یا انجام آزمایش های شنوایی مکرر و سپس انجام PCR در صورت اختلال شنوایی معقول است. همچنین توصیه می شود احتیاط لازم در زمینه ی تزریق خون اشعه دیده در بیماران مبتلا به نقص ایمنی و نوزادان نارس انجام شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
3
لینک کوتاه:
magiran.com/p988318 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!