بررسی نظرات مدیران در مورد نظام پاداش دهی مدیران بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن

پیام:
چکیده:
در بازار بسیار رقابتی امروز، نیاز سازمان ها به حفظ نیروی انسانی متخصص بیش از پیش آشکار شده است. اساسا تدوین استراتژی های پاداش، راهبردی در جهت وصول به این مهم است. پاداش عبارت از پیامدهای ارزشمند مثبت کار برای افراد می باشد. پاداش ارائه یک پیامد خوشایند برای انجام رفتاری مطلوب از فرد به منظور افزایش احتمال تکرار است. دو نوع پاداش به طور کلی وجود دارند که عبارتند از پاداش درونی و پاداش بیرونی. پاداش های درونی آنهایی هستند که شخص احساس خرسندی و رضایت از انجام کار خود می کند. اینها پاداش های خود ترغیب هستند. پاداش های بیرونی شامل پرداخت پول، ارتقاء و دادن مزایای دیگر است. اینها خارج از شغل هستند و از یک منبع خارجی مانند مدیریت تامین می شوند. پژوهش حاضر نیز به طراحی نظام پاداش دهی مدیران بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن می پردازد، تا بتوان ضمن ارزیابی عملکرد سازمان با هر دو معیار مالی و غیر مالی، اثربخشی پاداش تخصیص یافته به مدیران را اندازه گیری کرد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مدیران صنایع استان خراسان رضوی می باشد. روش گردآوری داده ها شامل بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه(در صورت نیاز) و پرسشنامه بوده و از روش تحقیق توصیفی- میدانی استفاده شده است. بدین منظور در گام اول شاخص های موثر در پاداش مدیران با نظرسنجی از مدیران شناسایی شده و سپس برای طراحی مدل از روش تحلیل مسیر استفاده شده است. در این تحقیق شش نوع از شاخص های پاداش سازمانی در ارتباط با چهار بعد از ابعاد BSC مورد بررسی قرار گرفته است که پس از تعیین تحلیل مسیر، میزان و تاثیر هر یک از انواع شاخص های پاداش بر ابعاد BSC مشخص گردیده است. نتایج نشان می دهد داده های گردآوری شده به خوبی مدل پیشنهادی محقق را تبیین می کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
112
لینک کوتاه:
magiran.com/p1046076 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!