پاپیلوما ویروس و سرطان

پیام:
چکیده:
پاپیلوما ویروس دارای کوچک ترین DNA ویروسی می باشد، که می تواند ایجاد تومور نماید. این ویروس ها دارای انواع مختلفی بوده که محدوده عظیمی از حیوانات و انسان ها را آلوده می کنند. تاکنون بیش از صد نوع از پاپیلوما ویروس های انسانی شناسایی شده اند که حدود 1⁄3 آن ها سلول های اپی تلیال ناحیه تناسلی را آلوده می کنند. پاپیلوما ویروس های انسانی که در ناحیه ژنیتال ایجاد عارضه می کنند به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول پاپیلوما ویروس های کم خطر (Low-risk) شامل انواع HPV-11 و HPV-6 که باعث ایجاد زگیل در ناحیه ژنیتال می شوند و گروه دوم پاپیلوما ویروس های پرخطر (High-risk) مانند انواع HPV-18 و HPV-16 که باعث ایجاد سرطان در ناحیه دهانه رحم می شوند. پاپیلوما ویروس های انسانی بافت اپی تلیال جلدی و مخاطی ناحیه تناسلی، دست ها و یا پاها را آلوده می کنند و عامل بیماری های گوناگونی از قبیل زگیل های پوستی، زگیل های ناحیه تناسلی، زگیل های حنجره و نئوپلازی های درون اپی تلیالی ناحیه تناسلی می باشند که معمولا به سمت بدخیم شدن پیشرفت می کنند. HPV-18 به میزان زیادی از سرطان های دهانه رحم جدا شده است و در اغلب کشورهای جهان حدود 2⁄3 از سرطان های دهانه رحم را به خود اختصاص می دهد. انواع HPV-16، HPV-18 و HPV-31 به طور مداوم با دیس پلازی های متوسط تا شدید دهانه رحم در ارتباط می باشند و به میزان کم تر با سرطان تهاجمی vulva، penis و anus مرتبط هستند. همچنین HPV DNAدر نمونه های سرطان های دهانه رحم تا 100 درصد یافت شده است در حالی که در زنانی که دارای بافت دهانه رحم سالم می باشند در کم تر از 10 درصد موارد یافت شده است. در این مطالعه ما قصد داریم نقش پاپیلوما ویروس ها را در سرطان های انسانی بررسی کنیم.
زبان:
فارسی
صفحات:
340 تا 360
لینک کوتاه:
magiran.com/p1234000 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!