بررسی نحوه اجرای برنامه های آموزش مداوم از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های استان لرستان 1389

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
ارزیابی نحوه اجرای برنامه های آموزش مداوم به منظور بهینه سازی و رفع نواقص احتمالی از ضروریات ارتقاء کیفیت آموزش می باشد. در این راستا مطالعه حاضر با هدف تعیین نحوه اجرای برنامه های آموزش مداوم از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی استان لرستان 1389 انجام گرفت.
مواد و روش ها
این پژوهش توصیفی مقطعی بر روی کلیه پرستاران(750 نفر) به صورت سرشماری انجام شد که 537 نفر قابلیت بررسی داشتند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای خود ساخته با ثبات درونی 80 درصد مشتمل بر اطلاعات فردی 12 سوال بسته و دو سوال باز در مورد ضرورت وجود آموزش مداوم و موانع اجرایی آن و 12 سوال بسته در خصوص نحوه اجرای برنامه های آموزش مداوم همراه با دو سوال باز بود که به صورت خود ایفاء در یک مرحله انجام گرفت. سپس اطلاعات در قالب آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها
میانگین سنی نمونه ها 33 سال و میانگین سابقه کار 63/8 سال بودند. در مورد احساس نیاز به آموزش مداوم 6/42 درصد افراد ضرورت اجرای برنامه های آموزش مداوم را خیلی مهم می دانستند. اکثریت(4/48درصد)شیوه آموزش به طریق لوح فشرده را مناسب، 1/53 درصد فاصله زمانی یک ماه یک بار فقط صبح ها (5/61 درصد) همراه با اطلاع رسانی قبلی را برای اجرای برنامه آموزش مداوم مناسب می دانستند.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج پژوهش اجرای برنامه های آموزش مداوم در پرستاری اهمیت دارد و تداوم آن بر اساس برنامه ریزی مناسب با شرایط پرستاران شرکت کننده، نحوه اجرای آن و اختصاص دادن زمان های خاص به امر آموزش مداوم ضروری است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
46
لینک کوتاه:
magiran.com/p1234191 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!