بررسی روش های انتقال پایگاه داده های رابطه ای به آنتولوژی

پیام:
چکیده:
هدف
هدف از انجام این پژوهش، معرفی روش انتقال پایگاه داده های رابطه ای به آنتولوژی، دسته بندی منابع ورودی برای روش انتقال و بررسی مهم ترین روش های موجود در هر دسته است.
روش تحقیق: در این پژوهش از روش تحقیق کتابخانه ای برای جمع آوری و بررسی مقالات موجود در زمینه انتقال پایگاه داده های رابطه ای به آنتولوژی استفاده شده است.
یافته ها
پس از بررسی روش های موجود برای انتقال پایگاه داده های رابطه ای به آنتولوژی، این روش ها براساس منبع ورودی به سه دسته تقسیم شدند. منبع ورودی برای پایگاه داده رابطه ای می تواند شمای رابطه ای، مدل های داده ای مفهومی و صفحات HTML باشد. ساده ترین منبع قابل دسترسی که نیاز به همکاری مالک پایگاه داده ندارد، صفحات HTML مرتبط با پایگاه داده است. صفحات HTML ارتباط بین فرم های وب سایت و پایگاه داده را برقرار می کنند ولی نمی توان آن ها را به عنوان مدل واقعی پایگاه داده رابطه ای در نظر گرفت، درنتیجه نمی توان معانی نهفته در پایگاه داده های رابطه ای را از این منبع استخراج کرد. همچنین از نظر دسترسی به داده ها باید خاطر نشان کرد که بازیابی همه ی رکوردهای پایگاه داده رابطه ای از طریق وب سایت امری غیرممکن است. ساخت مدل مفهومی همیشه نخستین گام در فرآیند ایجاد پایگاه داده است، بنابراین ممکن است این مدل بیان گر آخرین تغییرات و اصلاحات پایگاه داده نباشد. همچنین برخی ابزارهای مدل سازی مفهومی پایگاه داده از همه ویژگی های مدل های مفهومی پشتیبانی نمی کنند. بنابراین ملاحضه می شود که شمای رابطه ای بهترین منبع برای تولید آنتولوژی از پایگاه داده رابطه ای است، هنگامی که ساختار پایگاه داده دردسترس و مالک پایگاه داده همکاری لازم را داشته باشد.
نتیجه گیری
با توجه به بررسی های انجام شده، بهترین منبع ورودی برای انتقال پایگاه داده های رابطه ای به آنتولوژی، شمای رابطه ای است.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 68
لینک کوتاه:
magiran.com/p1437444 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!