ISPS مدیریت برخورد با مخابرات

نویسنده:
چکیده:
پس از واقعه یازده سپتامبر سال 2001 در نیویورک، تدوین یک برنامه جامع امنیتی در حوزه بنادر و دریا دردستور کار سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)قرارگرفت. جلسات و گروه های کاری متعددی در این راستا تشکیل شد و در نهایت به برگزاری فراهمایی دیپلماتیک بین المللی در دسامبر سال 2002 در لندن، مقر سازمان بین المللی دریانوردی منجر شد.
ایجاد الحاقیه جدید به فصل 11 پسولاس پ با عنوان فصل 11-2 در خصوص آئین نامه امنیتی بین المللی کشتی و تسهیلات بندری (ISPS CODE) و چندین اصلاحیه از جمله دستاوردهای این فراهمایی است. مقامات سازمان بین المللی دریانوردی 5 هدف عمده وکلان برای این آیین نامه قائل هستند که مهمترین آن ایجاد یک چارچوب بین المللی برای همکاری و تعامل بین دولت های متعاهد، شرکت های کشتیرانی، صنایع بندری و سازمان های دولتی در زمینه یافتن مخاطرات امنیتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در برابر حوادث امنیتی است که می تواند بر تجارت بین المللی دریایی اثرگذارد. شاید ذکر این نکته ضروری باشد که آنها معتقدندآیین نامه امنیتی رویکردی برای تضمین امنیت کشتی ها و تسهیلات بندری است و حتی می توان آنرامدیریت برخورد با مخاطرات تلقی کرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
20
لینک کوتاه:
magiran.com/p145955 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!