کارایی نانوذرات فوتوکاتالیست تثبیت شده بر روی میکروگلوله های شیشه ای در حذف سیانید با نور خورشید

چکیده:
در این مقاله، تخریب نوری سیانید با استفاده از فوتوکاتالیست S، N-TiO2 سنتزی به وسیله روش سل- ژل تثبیت شده بر روی میکروگلوله های شیشه ای مورد بررسی قرار گرفت. تیواوره به عنوان منبع نیتروژن و گوگرد و تترابوتیل اورتوتیتانات از ترکیبات اصلی سنتز فوتوکاتالیست بودند. اثر مقدار تیواوره، نور مرئی (لامپ 400 وات) و خورشید، زمان تابش و مقدار متفاوت اولیه سیانید (50، 100، 200 و ppm 300) روی تخریب نوری سیانید مطالعه شد. به منظور اندازه گیری غلظت سیانید از روش تیتراسیون استفاده شد. خصوصیات فیلم فوتوکاتالیست سنتزی به وسیله پراش پرتوی ایکس، اسپکتروسکوپی مرئی- فرابنفش انعکاسی، میکروسکوپ الکترونی روبشی و طیف سنجی پراش انرژی پرتو ایکس تعیین شد. الگوی XRD و تصاویر SEM، اندازه نانومتری فوتوکاتالیست سنتزی را تایید کردند. آنالیز EDX و DRS نیز به ترتیب حضور S و N و فعالیت نوری فوتوکاتالیست در ناحیه مرئی را نشان دادند. سیانید با غلظت ppm50، در حضور فیلم S، N-TiO2 با 25 گرم تیواوره، بالای 94 درصد در نور مرئی و در حدود 100 درصد در نور خورشید، در مدت زمان 4 ساعت تخریب شد. فوتوکاتالیست S، N-TiO2 تثبیت شده بر روی میکروگلوله های شیشه ای می توانند به صورت موثری به عنوان یک روش جدید برای تصفیه پساب صنایع حاوی سیانید، تحت نور خورشید به کار رود.
زبان:
فارسی
صفحات:
42 تا 49
لینک کوتاه:
magiran.com/p1602439 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!