بررسی ارتباط رضایت مندی شغلی با ویژگی های دموگرافیک و حرفه ای در کارکنان بخش مدیرت اطلاعات بهداشتی مراکز آموزشی - درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال 1391

چکیده:
مقدمه
رضایت شغلی، نگرش کلی فرد نسبت به شغلش است که از عوامل مهم افزایش بهره وری، تعلق و دلبستگی، کمیت و کیفیت کار در هر سازمان بوده و تحت تاثیرعواملی مثل ماهیت کار، حقوق و دستمزد، شرایط مناسب کاری، ارتقاء و همکاران و سبک مدیریت مدیران می باشد. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط رضایت شغلی با ویژگی های دموگرافیک و حرفه ای کارکنان بخش مدیریت اطلاعات بهداشتی، مراکزآموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان درسال 1391 انجام شد.
مواد و روش ها
این مطالعه تحلیلی ازنوع همبستگی است. که به روش سرشماری روی 47 نفر از کارکنان بخش مدیریت اطلاعات بهداشتی مراکز آموزشی-درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان درسال 1391 انجام شد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه اطلاعات فردی، پرسشنامه توصیف شغل اسمیت (JDI)جمع آوری و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون فراوانی، درصد، ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید.
یافته ها
نتایج نشان داد که رضایت مندی شغلی کلی با ویژگی های دموگرافیک و حرفه ای دارای ضریب همبستگی متوسط (552/0یا91/2) و در سطح 001/0p= معنی دار بود و ضرایب همبستگی مولفه های رضایت شغلی) ماهیت کار، حقوق و دستمزد، شرایط مناسب کاری، ارتقاء و همکاران و سبک مدیریت مدیران( با دامنه تغییرات از 35/0 تا 64/ 0همگی مثبت و معنی دارند.
نتیجه گیری
در مجموع ارتباط رضایت مندی شغلی با ویژگی های دموگرافیک و حرفه ای کارکنان بخش مدیریت اطلاعات بهداشتی در حد متوسط بود. تامین رضایت شغلی کارکنان بخش مدیریت اطلاعات پزشکی موجب سلامت جسمی و فکری، ارائه بهینه خدمات و توسعه و گسترش بهره مندی از منابع ذی-قیمت این حوزه خواهد شد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
27
لینک کوتاه:
magiran.com/p1605108 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!