تعیین شرایط تمرینی بهینه برای تقویت انتخابی عضله پهن داخلی مایل نسبت به عضله پهن خارجی با استفاده از مدل سازی عضلانی اسکلتی

چکیده:
هدف
هدف این تحقیق یافتن شرایط تمرینی بهینه برای تقویت انتخابی عضله پهن داخلی مایل نسبت به عضله پهن خارجی بود.
روش ها
به این منظور، یک مدل عضلانی اسکلتی از اندام تحتانی در محیط نرم افزار OpenSim ساخته شد. با مدل سازی تفصیلی مفاصل تیبیوفمورال و پاتلوفمورال از یکسو و شش شاخه عضلانی برای اجزای عضله چهار سررانی از سوی دیگر، شرایط تمرینی در سه حالت ایزومتریک، ایزوکینتیک و ایزوتونیک شبیه سازی شد. برای هر یک از شرایط تمرینی، کینماتیک حرکت و نیروی خارجی به مدل اعمال شد و پس از تحلیل دینامیک معکوس، نیروی هر یک از اجزای عضله چهار سر رانی با استفاده از روش بهینه سازی استاتیکی به دست آمد. پیش بینی های مدل برای تاثیر پارامترهای زاویه زانو، سرعت حرکت، میزان بار خارجی و چرخش محوری ساق بر روی نسبت سطح فعالیت عضله پهن داخلی مایل به عضله پهن خارجی مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها
نتایج حاکی از تاثیر زاویه زانو بر نسبت فعالیت عضله پهن داخلی به عضله پهن خارجی بود و بیشترین میزان این نسبت در زوایای نزدیک به اکستنشن کامل زانو به دست آمد. سرعت حرکت و میزان بار خارجی تاثیر چندانی روی این نسبت نداشت. چرخش محوری ساق پا بر این نسبت تاثیرگذار بود به گونه ای که افزایش چرخش خارجی ساق پا با افزایش این نسبت همراه بود.
نتیجه گیری
نتایج تحقیق حاکی از این است که تمرین ایزوکینتیک تحت سرعت بالا و با بیشترین میزان چرخش خارجی ساق پا در زوایای نزدیک به اکستنشن کامل زانو می تواند به افزایش بیشینه نسبت فعالیت عضله پهن داخلی مایل به عضله پهن خارجی منجر شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
65
لینک کوتاه:
magiran.com/p1626261 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!