تاثیر ویژگی های نانوامولسیون های حاصل از هموژنیزاسیون فشار بالا بر ویژگی های ریزکپسول های حاصل از فرایند ریزپوشانی لیمونن به روش خشک کردن پاششی

پیام:
چکیده:
در این تحقیق تاثیر نانوامولسیون های حاصل از فرایند هموژنیزاسیون فشار بالا بر خصوصیات ریزکپسول های حاصل از ریزپوشانی به روش خشک کردن پاششی مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور امولسیون های روغن در آب حاوی 5% وزنی ماده خشک لیمونن در محلول آبی دارای 10، 15 و 20% پروتئین آب پنیر تغلیظ شده، با کمک هموژنایزر فشار بالا و در فشارهای 20، 50، 80 و 110 مگاپاسکال تهیه گردید و ویژگی های کیفی آن نظیر قطر متوسط قطرات و توزیع اندازه آن ها، شاخص بس پاشیدگی و ویسکوزیته به عنوان تابعی از نسبت ماده دیواره و فشار هموژنیزاسیون مورد بررسی قرار گرفت و تاثیر این پارامترها بر خصوصیات ریزکپسول های حاصل، نظیر اندازه ذرات، مقدار روغن سطحی، راندمان ریزپوشانی و نیز بر شاخص های کیفی امولسیون بازسازی شده مورد سنجش قرار گرفت. نتایج حاصله نشان دهنده افزایش اندازه ریزکپسول ها و بازده ریزپوشانی با افزایش غلظت مواد دیواره و فشار هموژنیزاسیون بود در حالی که میزان روغن سطحی ریزکپسول ها کاهش یافت. از طرفی با افزایش غلظت پروتئین آب پنیر تغلیظ شده و زمان هموژنیزاسیون امولسیون های تازه، اختلاف بین اندازه ذرات امولسیون های تازه و بازسازی شده به طور معنی داری کاهش یافت.
زبان:
فارسی
صفحات:
445 تا 456
لینک کوتاه:
magiran.com/p1643226 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!