سرمایه گذاری پنهان

چکیده:
دریانوردان طی قرن های متمادی در سفرهای دریایی حرفه خود را به افراد کم تجربه آموزش می دادند. آنان معمولا در نوجوانی حرفه دریانوردی راآغاز کرده و با سرمشق قراردادن تعلیمات افراد باتجربه، به تدریج دریانورد می شدند. با آغاز قرن 19میلادی آموزش دریانوردی سبک و سیاق رسمی تری به خود گرفت و دریانوردان به خصوص آن دسته که تمایل داشتند به رده های افسری برسند، مدت زمانی رادر مراکز آموزش ساحلی آموزش می دیدند. این مراکزتوسط دولت ها و برخی اوقات از سوی شرکت های کشتیرانی اداره می شدند. اوایل نیمه دوم قرن بیستم میلادی خلاء موجود در آموزش صنعت حمل و نقل دریایی از سوی مراجع ذی صلاح برخی کشورها تاحدی مورد مطالعه قرار گرفت و با اشاعه فرهنگ حمل و نقل دریایی در سطح بین الملل و خروج آن ازانحصار چند کشور خاص، بحث در سطح استانداردآموزش دریانوردان به میان آمد. بعدها هر چند مساله استاندارد آموزش دریانوردان از نظر ایمنی مهم جلوه می کرد، اما از جهت هزینه بسیار گران بود و به همین جهت شرکت های کشتیرانی که امکان پرداخت هزینه آموزش کارکنان خود را داشتند، در واقع به همان اندازه در رقابت با شرکت های کشتیرانی رقیب پیشی می گرفتند. هم اکنون نیز آموزش هم چنان در رقابت جهانی حرف اول را می زند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
38
لینک کوتاه:
magiran.com/p165834 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!