بررسی تاثیر شدت و روند اختلاط، بر کارایی فرایند انعقاد و لخته سازی و ارتقاء پساب تصفیه خانه SBR فاضلاب شهر یزد

چکیده:
ارتقاء کیفیت پساب های خروجی از تصفیه خانه های فاضلاب به روش انعقاد و لخته سازی می تواند روشی مناسب برای بهبود کیفیت پساب و دستیابی به استانداردهای بالاتر برای استفاده مجدد باشد. در این تحقیق با استفاده از ماده منعقد کننده PAC، تاثیر شدت اختلاط در مرحله اختلاط تند و کند و مقایسه سرعت اختلاط ثابت با سرعت کاهشی، در مرحله لخته سازی برای بهبود کارایی فرایند انعقاد و لخته سازی در تصفیه پیشرفته پساب خروجی از تصفیه خانه SBR یزد مورد بررسی قرار گرفت. به این منظور، از دستگاه جارتست به عنوان یک سیستم پایلوت منقطع استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد از میان سه سرعت همزن برای اختلاط تند (rpm200 و 150 و 100)، راندمان حذف کدورت،BOD ، COD و TSS در سرعت اختلاط تند rpm150 بیشتر از سایر سرعت ها بود. مقایسه سرعت های ثابت همزن در مرحله اختلاط دور کند rpm 40، 30 و 20 با سرعت اختلاط کاهشی دور کند (rpm 10 تا rpm40) نشان داد راندمان حذف کدورت، BOD، COD و TSS در حالت سرعت اختلاط کاهشی بالاتر از هر سه حالت سرعت ثابت دور کند است. کمترین حجم لجن تولیدی در میان حالت های سرعت ثابت اختلاط کند، مقدار 34 میلی لیتر بر لیتر و مربوط به سرعت اختلاط rpm 30 بود. مادامی که از لخته سازی کاهشی استفاده شد، وضعیت تولید لجن بهبود یافته و میزان این پارامتر به اعداد 26 میلی لیتر بر لیتر تغییر یافت.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 36
لینک کوتاه:
magiran.com/p1659842 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!