انتخاب موضوع حمایتی درست از طبقه درست: آیا نقش طبقه کالا در یکپارچگی موضوع حمایتی و برند مطرح است؟ (مورد: دانشجویان دانشگاه های شانگهای)

چکیده:
افزایش رقابت تمایز کالاها فقط بر اساس ویژگی ها را دشوار ساخته و فضایی برای بازاریابی خیرخواهانه ایجاد کرده است. در این تحقیق با نمونه 322 نفر از دانشجویان دانشگاه، تغییر در نگرش مصرف کنندگان نسبت به موضوع حمایتی و برند پیامد یکپارچگی موضوع حمایتی و برند، با تعدیل کنندگی طبقه کالا اندازه گیری شد. چهار برند مشهور از دو طبقه کالای کالاهای بادوام و بی دوام به همراه چهار موضوع حمایتی از طبقه موضوعات حمایتی مختلف (سلامتی، خدمات انسانی، حیوانات و محیط زیست) استفاده شده است. از تست آنووا برای مقایسه میانگین پاسخ مصرف کنندگان به موضوع حمایتی و برند با توجه به دفعات مختلف امتیازی یکپارچگی موضوع حمایتی و برند استفاده شد. نتایج نشان می دهد که برند و موضوع حمایتی مرتبط نگرش مصرف کنندگان را به موضوع حمایتی و خود برند بهبود می دهد. در مورد موضوع حمایتی، بهبود نگرش مصرف کنندگان در مورد محصولات بادوام بالا و برعکس در مورد محصولات بی دوام پایین است. در مورد برند نیز، بهبود نگرش مصرف کنندگان در مورد موضوعات حمایتی مختلف، با توجه به طبقه کالا بر حسب دوام تفاوت معناداری ندارد. موضوعات انسان محورانه نسبت به سایر موضوعات حمایتی بهبود نگرش بیشتری دریافت کرد. نتایج پیشنهاد می دهد که در ایجاد یکپارچگی موضوع حمایتی و برند، مدیران موضوعات حمایتی باید توجه بیشتری به انتخاب طبقه کالا برای مشارکت و مدیران برند نیز باید علاقه بیشتری به ایجاد مشارکت با موضوعات انسان محورانه داشته باشند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
365 تا 383
لینک کوتاه:
magiran.com/p1711011 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!