اثر تمرین ورزشی استقامتی و اسید گالیک بر فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا در یک مدل حیوانی بیماری آلزایمر

پیام:
چکیده:
مقدمه
بیماری آلزایمر یک اختلال تخریب کننده عصبی غیرقابل بازگشت تدریجی است که در آن نورون ها به ویژه آن هایی که در منطقه حافظه هستند، آسیب می بینند و سبب افزایش سطح سایتوکاین هایی مانند فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا می گردد. در مطالعه حاضر، ما اثر تمرین ورزشی استقامتی و تجویز مزمن اسید گالیک را بر سطح فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا در هیپوکامپ موش صحرایی در مدل بیماری آلزایمر در معرض قرار گرفته با تری متیل تین بررسی کردیم.
مواد و روش ها
70 سر موش صحرایی ماده نژاد اسپراگ داولی به هفت گروه تقسیم شدند: 1. کنترل 2. بیماری آلزایمر 3. اسید گالیک 50 4. اسید گالیک 100 5. تمرین 6. تمرین و اسید گالیک 50 7. تمرین و اسید گالیک 100. به منظور القاء بیماری آلزایمر، تری متیل تین (8 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن) به صورت درون صفاقی به موش های صحرایی به گروه های 2 تا 7 تزریق گردید. موش های صحرایی در گروه های 5، 6 و 7 یک برنامه ورزشی هشت هفته ای را روی یک تردمیل متحرک (با سرعت 15 تا 20 متر در دقیقه، شیب 0% به مدت 15 تا 30 دقیقه در روز و 5 روز در هفته) انجام دادند. حیوانات گروه های 3 و 6 در معرض 50 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن اسید گالیک و حیوانات گروه های 4 و 7 در معرض 100 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن اسید گالیک به صورت روزانه به مدت دو هفته قرار گرفتند. سپس سطح فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا در هیپوکامپ اندازه گیری شد.
یافته ها
یافته ها نشان دادند که سطح فاکتور نکروز دهنده تومور آلفا در هیپوکامپ در تمام گروه های آزمایش در مقایسه با گروه بیماری آلزایمر کاهش یافت.
نتیجه گیری
یافته های ما نشان دادند که تمرین ورزشی استقامت، مصرف اسید گالیک و به کارگیری هم اسید گالیک و هم درمان مشترک با تمرین اثرات تعدیل گر ایمنی دارد و می تواند برای مهار آزادسازی سایتوکاین پس از مسمومیت با تری متیل تین استفاده گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
21 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p1718725 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!