نقش گیرنده های شبه تول در عفونت سیستم عصبی مرکزی هاری

پیام:
چکیده:
مقدمه
مطالعات متعددی نشان داده اند که فعالسازی سیستم ایمنی ذاتی نقش مهمی در بیماری زایی بیماری های فراوانی ایفاء می کند. فعالسازی سیستم ایمنی ذاتی در پاسخ به عوامل بیماری زا یا آسیب بافتی از طریق گیرنده های شناساگر الگو رخ می دهد که الگوهای مولکولی مرتبط با عامل بیماری زا را شناسایی می کند. سیستم ایمنی ذاتی که توسط این فعل و انفعالات تحریک می شود در کنار پاسخ های عمومی موجب یک پاسخ اختصاصی در برابر عامل بیماری زا می شود. به علاوه، این پاسخ ذاتی اختصاصی عامل بیماری زا بر اختصاصیت پاسخ ایمنی اکتسابی از طریق هدایت تمایز سلول های T به زیرگونه هایی که از نظر عملکردی متفاوت می باشند تاثیر می گذارد. اگرچه مکانیسم هایی که توسط ویروس های هاری متفاوت سبب القاء پاسخ های ایمنی متفاوت می شوند شناخته نشده اند، مطالعات اخیر نشان می دهد که نتیجه عفونت ویروس هاری وابسته به تحریک سریع ایمنی ذاتی و اکتسابی است. پاسخ ها از ورود ویروس به سیستم عصبی مرکزی در جایی که آن می تواند از ایمنی فرار کند جلوگیری می کنند. سویه های آزمایشگاهی که به سیستم عصبی مرکزی می رسند می تواند پاک شود و این به طور وضوح در افراد مبتلا به هاری رخ می دهد. بدین ترتیب در طی عفونت ویروس هاری، گیرنده های شناسایی الگوی هاری را می توان در سیستم عصبی مرکزی و محیطی شناخت.
نتیجه گیری
به منظور مطالعه این احتمالات، نتیجه عفونت هاری در موش فاقد آداپتور میلوئیدی تمایز یافته فاکتور 88 (MyD88) نشان داده شد. سیگنا لهای گیرنده های شبه تول بجز TLR3 واکنش های پیش التهابی را از طریق پروتئین آداپتور MyD88 فعال می نمایند. تنها موش فاقد TLR7 مرگ و میر قابل توجهی را در مقایسه با موش فاقد MyD88 و موش کنترل با نقص در هر دو توسعه ایمنی محیطی و پاکسازی ویروس هاری از سیستم عصبی مرکزی نشان داد. بررسی نشان داد که TLR7 نقش حیاتی در کنترل و هدایت پاسخ ایمنی علیه ویروس هاری دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
131 تا 138
لینک کوتاه:
magiran.com/p1718823 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!