تنظیم بهینه نواحی رله دیستانس با الگوسازی احتمالی عدم قطعیت ها

چکیده:
در این مقاله، روش جدیدی به منظور تعیین تنظیم بهینه رله های دیستانس با الگوسازی احتمالی عدم قطعیت های موثر ارائه شده است. برای الگوسازی عدم قطعیت ها، برای هر یک از عدم قطعیت ها، توابع چگالی متناظر با آن ها ارائه شده است و بر اساس این، توزیع احتمالی امپدانس دیده شده از رله دیستانس به کمک فرآیند مونت کارلو به دست آمده است. نواحی سه گانه رله دیستانس باید به نحوی تنظیم شود که به ازای خطاهای داخلی، عملکرد داشته باشد (حساسیت) و به ازای خطاهای خارجی، عملکردی نداشته باشد (هماهنگی). بر اساس این، برای هر یک از نواحی سه گانه رله دیستانس، شاخص احتمالی حساسیت و هماهنگی به صورت مستقل تعریف شده اند. در ادامه، سناریوهای مختلف برای حداکثرکردن شاخص حساسیت یا هماهنگی ارائه شده اند. درنهایت، با توجه به اهمیت بیشتر هماهنگی نسبت به حساسیت، سناریوی حداکثرکردن حساسیت به همراه هماهنگی کامل پیشنهاد شده است. براساس این سناریو، مسئله تعیین تنظیم بهینه هر یک از نواحی رله دیستانس به صورت یک مسئله بهینه سازی با هدف حداکثرکردن شاخص حساسیت و برقراری قید هماهنگی تعریف شده است. با توجه به غیرخطی بودن فرمول بندی های ارائه شده، از الگوریتم ژنتیک برای حل این مسئله ها استفاده شده است. روش پیشنهادی به شبکه 39 شینه IEEE، اعمال شده و مزیت فرمول بندی ارائه شده برای هر یک از نواحی سه گانه رله دیستانس ارائه شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
30 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p1720820 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!