بهبود سرویس جستجوی مبتنی بر جدول درهم سازی توزیع شده در شبکه های همتا به همتای آلوده

چکیده:
از جدول های درهم سازی توزیع شده، به منظور مکان یابی مقیاس پذیر و توزیع شده منابع در شبکه های همتا به همتا استفاده می شود. همتاهای آلوده می توانند با دست کاری اطلاعات مسیریابی، بر روی جستجوها تاثیر بگذارند. در نبود یک گره مرکزی ناظر، آلودگی یک مسئله جدی در این شبکه ها قلمداد می شود. در این مقاله، با استفاده از نظرات همتاها در مورد یکدیگر، یک سیستم شهرت تشکیل شده است. الگوریتم اجماع پیشنهادی به همتاهای سیستم، امتیاز شهرت تخصیص می دهد. با استفاده از این الگوریتم، همتاها می توانند در مورد امتیاز شهرت همتای مورد نظر به توافق رسیده و برای ارتباط با آن همتا تصمیم گیری نمایند. نرخ موفقیت در فرآیند مکان یابی راهکار پیشنهادی بیش از 15 درصد بیشتر از الگوریتم ReDS است که به عنوان یکی از بهترین سیستم های شهرت مبتنی بر جدول های درهم سازی توزیع شده شناخته می شود که هدف آن مبارزه با آلودگی در سیستم های همتا به همتا است. در ادامه برای بهتر کردن راهکار اجماع پیشنهادی، الگوریتم اجماع وزن دار مطرح شده است. به این صورت که با توجه به امتیاز شهرت همتا، نظر ارائه شده توسط آن همتا وزن دار می شود. نرخ موفقیت مکان یابی در این روش حدودا 40 درصد نسبت به اجماع ساده بهتر شده در حالی که 14 درصد حافظه بیشتری اشغال می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
1171 تا 1182
لینک کوتاه:
magiran.com/p1734409 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!