مروری بر محیط کسب و کار در ارتباط با سرمایه اجتماعی و هنجار های اخلاقی

نویسنده:
چکیده:
زمینه
تضمین سرمایه اجتماعی، آزادی جریان های محیط کسب وکار و اخلاق مداری را افزایش می دهد و مانع بروز ناهنجاری های اخلاقی در جامعه می شود. به منظور رسیدن به توسعه محیط کسب وکار، لزوم توجه به احیا و آماده سازی بستر های لازم اعم از اعتماد و هنجار های اخلاقی و شبکه ها برای احقاق سرمایه اجتماعی، احساس می شود. پژوهش حاضر می کوشد به این سوال پاسخ دهد که ارتباط سرمایه اجتماعی با محیط کسب وکار چگونه است و وضعیت شاخص های سرمایه اجتماعی و محیط کسب وکار در جامعه چگونه است.
نتیجه گیری
زمانی بهبود محیط کسب وکار تضمین می شود که چارچوبی در جامعه ایجاد گردد که ابتدا سرمایه اجتماعی تضمین شده است چراکه تسهیل ارتباطات در حوزه های مختلف سرمایه اجتماعی و تقویت هنجار های اخلاقی می تواند در بهبود محیط کسب وکار نقش مهمی داشته باشد. در این شرایط با توجه به یافته های تحقیق شاخص های سرمایه اجتماعی بر محیط کسب وکار تاثیر مستقیم دارند. از این نظر، می توان به بهبود محیط کسب وکار از طریق ارتقای شاخص های سرمایه اجتماعی اقدام کرد. همچنین بر اساس برخی داده ها، شاخص های سرمایه اجتماعی و محیط کسب وکار در ایران در رتبه بندی های بین المللی و همچنین ارزیابی های داخلی در جایگاه مناسبی قرار ندارند که این می تواند ناقض بهبود محیط کسب وکار شود و باعث بروز ناهنجاری های اخلاقی گردد و ریسک پذیری را در جامعه افزایش دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
13 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p1734631 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!