امکان سنجی استفاده از زائدات مولکولارسیو و سرامیک بال در مخلوطهای آسفالتی گرم

پیام:
چکیده:
زمینه و اهداف
آگاهی های محیط زیستی در زمینه مشکلات محل های دفن پسماند صنعتی باعث شده مدیریت زائدات صنعتی با تاکید بر بازیابی مواد و انرژی در دستور کار صنایع مختلف قرار گیرد. یکی از روش های بازیافت پسماند تولیدی در صنعت نفت و گاز، استفاده از این زائدات در فعالیت های عمرانی می باشد. هدف اصلی از این پژوهش، امکان سنجی استفاده از زائدات صنعتی تولیدی واحد نم زدایی پالایشگاه های گازی در مخلوط های آسفالتی می باشد.
مواد و روش ها
آزمایشICP وXRF به منظور تعیین غلظت فلزات سنگین و اجزاء تشکیل دهنده زائدات مولکولارسیو و سرامیک بال انجام شد، سپس آزمایشات دانه بندی و مرغوبیت مصالح روی این زائدات و مصالح تهیه شده قشر رویه انجام گرفت. تمامی مراحل این تحقیق با رعایت موازین اخلاقی و پژوهشی انجام شد.
یافته ها
هر دو نوع زائدات غیرخطرناک می باشند. جذب آب در زائدات مولکولارسیو بیش از 10 برابر حد مجاز برای مصالح سنگی طبق استاندارد نشریه 234 است، از این رو این زائدات قابلیت جایگزینی با مصالح سنگی در مخلوط های آسفالتی را ندارند، زیرا باعث ترک خوردگی در فصل زمستان می شوند. به علاوه وجود خلل و فرج زیاد در مولکولارسیو، قیرمصرفی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.
نتیجه گیری
زائدات مولکولارسیو به دلیل جذب قابل توجه آب به عنوان جایگزین مصالح سنگی توصیه نمی شوند، همچنین مقایسه نتایج آزمایشات فیزیکی صورت گرفته روی زائدات سرامیک بال با حدود مجاز استاندارد موجود در نشریه 234 نشان دهنده پتانسیل مناسب این زائدات به عنوان جایگزین مصالح سنگی در مخلوط های آسفالتی می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
46
لینک کوتاه:
magiran.com/p1748936 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!