آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی

چکیده:
این پژوهش با هدف آموزش زبان انگلیسی از طریق فناوری ارتباطات سیار برای توانمندتر نمودن نوجوانان برای اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی انجام پذیرفت. این پژوهش از حیث
هدف
کاربردی و حیث سطح تحلیل: توصیفی- استنباطی است. بدین منظور 280 نفر دانش آموزان دختر و پسر فارس، ترک و عرب زبان ایرانی از رده سنی 14-16 سال و از طبقه متوسط جامعه با سطح مهارت زبانی مقدماتی با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه بود که برای پایایی پرسش نامه نگرش از روش هماهنگی درونی (آلفای کرونباخ) استفاده شد که ضریب پایایی 93/0 را نشان داد که پایایی مناسبی بود. جهت روایی پرسش نامه نگرش از روایی سازه استفاده شد. همچنین با الهام از دیدگاه های اندیشمندان و محققان ایرانی قدیمی و معاصر محتوای انگلیسی تدوین شد. شواهد آماری بیان گر تفاوت معنادار میان توزیع فراوانی فرایندهای کاربرد نشان ها، ترجمه تحت اللفظی از زبان مادری، کمیت و کیفیت متن و تکرار در گونه فرهنگی محاورات دانش آموزان به هنگام ارائه محتوای غیربومی ایرانی و محتوای اسلامی ایرانی بود که درصد فراوانی در میان دانش آموزان دختر ترک زبان به مراتب بالاتر بود. یافته های این تحقیق می تواند در جهت تقویت ارتباطات با سایر ملل اسلامی و تحکیم جایگاه اسلام در جهان، بهره گیری از نقاط قوت گونه موجود در فرهنگ اسلامی ایرانی به عنوان سرآغاز انجام پژوهش آموزش گفتگوها به زبان انگلیسی با استفاده از رسانه ها در پی داشته باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
109 تا 117
لینک کوتاه:
magiran.com/p1753278 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!