مروری بر سامانه های توصیه گر همراه در زمینه گردشگری

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
در دهه اخیر پیشرفت ها در زمینه فناوری تلفن همراه و افزایش محبوبیت آن سبب گردیده که دستگاه های موبایل به طور فزاینده ای در نرم افزارهای راهنمایی همراه مورد استفاده قرار گیرند. از طرفی، رشد گردشگری سبب گردیده توجه به صنعت گردشگری روز به روز افزایش یابد و این صنعت به یکی از صنایع مهم و درآمد زا تبدیل گردد. بنابراین دستیابی به این منبع تجاری مهم نیازمند شناخت کافی از سامانه های توسعه یافته در زمینه گردشگری نظیر سامانه های توصیه گر خواهد بود. سامانه های توصیه گربا توجه به نمایه کاربر، نیاز ها، شرایط و محدودیت های موجود، خدماتی (نظیر توصیه جاذبه ها، توصیه مسیر سفر و توصیه محل اقامت) را به گردشگران جهت صرفه جویی در زمان و هزینه در طول سفر ارائه می دهند.
در این پژوهش، ابتدا با هدف شناخت و مرور سامانه های توصیه گر همراه در زمینه گردشگری، انواع سامانه های توصیه گر بر اساس روش های توصیه موجود در آن ها بررسی شده و در ادامه خدمات گردشگری همراه مورد بررسی قرار گرفت. سپس معماری چندین نمونه از سامانه های موجود در زمینه گردشگری بیان شده و در نهایت بررسی هایی با هدف تحلیل و ارزیابی هر یک از سامانه ها انجام گردید.
زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 36
لینک کوتاه:
magiran.com/p1778570 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!