ویژگی ها IgG4 و بیماری های مرتبط با IgG4

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف
در بین زیر کلاس های مختلف IgG در سرم انسان سالم ، IgG4کمترین مقدار را دارد. افزایش سطح سرمی IgG4 در پاسخ به تحریکات آنتی ژنیک مزمن و التهاب گزارش شده است . بیماری های مرتبط با IgG4 موجب التهاب و ایجاد ضایعات پاتولوژیک بافتی شده و می تواند اندام های مختلفی را درگیر کند. هدف از نگارش این مقاله مروری ، بررسی ویژگی های منحصر به فرد IgG4 انسانی و آشنایی کلی با گروه جدیدی از بیماری های ایمونولوژیک یعنی IgG4-RD است. ما در این مقاله به طور خاص به بررسی عملکرد IgG4 و پتانسیل درمانی آن در برابر تومور خواهیم پرداخت.
روش کار
جهت نگارش این مقاله مروری ما با استفاده واژه گان کلیدی IgG4 ، بیماری های مرتبط با IgG4 و IgG4-RD به جستجو در پایگاه های اطلاعاتی Pub Med ، Google Scholar، Scopus and Science Direct پرداختیم. در پایان 74 مقاله انگلیسی زبان که در آنها واژگان کلیدی مورد نظر بکار رفته بود انتخاب شدند.
نتیجه گیری و پیشنهادات:IgG4-RDجزء بیماری های نادر طبقه بندی می شود و تا به امروز میزان شیوع دقیق آن گزارش نشده است. در چند سال گذشته فرایندهای این بیماری ها توضیح داده شده اند ، اما تا شناخت کامل این بیماری ها راه طولانی پیش روی دانشمندان است. چندیست که نقش ایمنی هومورال ( آنتی بادی ها) در پاسخ علیه آنتی ژن های توموری مورد توجه دانشمندان جهان قرار گرفته است . شواهد پاتولوژیکی که از نمونه های بافت برخی تومور ها همچون ملانوما به دست آمده ، نشان دهنده ی ضایعات التهابی همراه با حضور آنتی بادی های ضد تومور است.IgG4 با خواص بیولوزیکی منحصر به فرد خود ،همچون توانایی تعویض بازو ها ، باعث محدودیت در ایجاد کمپلکس ایمنی و عملکرد ناکارآمد در کشندگی به واسطه ی آنتی بادی می شود.IgG4 به عنوان یک آنتی بادی مسدود کننده(Blocking antibody) نقش محافظتی خود در آلرژی را با مهار رهایی گرانول مست سل ها ایفا می کند. همچنین این آنتی بادی در ملانوما بدخیم نقش مخرب خود را با مهار پاسخ ایمنی ضد تومور (با جلوگیری از اتصال IgG1به سلول های توموری) نشان می دهد.این یافته ها اهمیت و ضرورت درک بیشتر عملکرد IgG4 را برای ما روشن می سازد.
زبان:
فارسی
صفحات:
294 تا 307
لینک کوتاه:
magiran.com/p1786507 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!