تناظریابی پایدار بر مبنای عوارض Hessian-Affine و توصیفگر MROGH

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
تناظریابی یکی از فرآیندهای اساسی و مهم در فتوگرامتری است. در این مقاله یک روش دقیق و پایدار برای تناظریابی اتوماتیک تصاویری که دارای اختلافات هندسی زیاد ناشی از تغییر نقطه ی دید تصویربرداری هستند، ارائه شده است. روش پیشنهادی از سه مرحله اصلی تشکیل شده است. در مرحله اول یک مجموعه از عوارض پایدار تصویر با بهره گیری از الگوریتم Hessian-Affine و با استفاده از دو قید توزیع مکانی و مقیاس استخراج می شوند.
در مرحله دوم برای هر عارضه ی مستخرج، یک توصیفگر بسیار متمایز با استفاده از الگوریتم MROGH (Multisupport Region Order-Based Gradient Histogram) بر مبنای رتبه بندی درجات خاکستری و ادغام هیستوگرام های تو در تو ایجاد می شود. در نهایت در مرحله سوم فرآیند مطابقت میان عوارض با استفاده از روش نزدیکترین نسبت همسایگی دو جانبه انجام شده و تناظرهای اشتباه احتمالی با کنترل سازگاری نقاط با استفاده از قید هندسی اپی پولار و در یک روند تکراری شناسایی و حذف می شوند. روش پیشنهادی بر روی 6 جفت تصویر برد کوتاه با اختلافات هندسی زیاد پیاده سازی شده و نتایج با سه الگوریتم MSER-SIFT، UR-SIFT و A-SIFT مقایسه شده است. نتایج آزمایشات برای سه معیار تعداد تناظرهای درست، Recall و دقت مکانی، بیانگر قابلیت بالای روش پیشنهادی برای تناظریابی دقیق و پایدار در تصاویر با اختلافات هندسی زیاد است. به طور متوسط میزان معیارهای تعداد تناظرهای درست، Recall و دقت مکانی برای روش پیشنهادی به ترتیب برابر 456 عدد، 37% و 0.6 پیکسل است.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 15
لینک کوتاه:
magiran.com/p1799426 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!