سیستم کنترل هوشمند برای نظارت بر فرایند، تشخیص خطا و کاهش نقص ها در ماشین های پخت تایر

چکیده:
فرایند پخت تایر آخرین مرحله در صنعت تولید تایر است. در این مرحله، تمامی مرحله های پیش تولید تایر به نتیجه می رسد. کنترل فرایندهای موجود در این مرحله، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ازاین رو جلوگیری از هرگونه اخلال و نقصان در فرایند پخت، لازم و ضروری ست. ماشین های قدیمی پرس پخت تایر، دارای یک سیستم کنترل حلقه باز هستند. در این ماشین ها، فرایند پخت تایر به صورت یک جریان زمان بندی شده، کنترل می شود. باوجود این سیستم ها، تشخیص خطا در فرایند پخت، تنها توسط اپراتور یا ناظر دستگاه انجام می شود. این نظارت به صورت حضوری و از راه دیدن نمودارهای رسم شده، توسط نمایش گرهای موجود در پنل کنترل دستگاه انجام می شود. درشرایطی که فرایند پخت از شرایط تعریف شده ی استاندارد خود خارج می شود، تشخیص ندادن به موقع خطا و انجام اقدام های اصلاحی مناسب بر روی فرایند درحال اجرا، موجب ازدست رفتن محصول یا کاهش کیفیت آن می شود. زمانی که در یک خط تولید، با کنترل مجموعه ای از ماشین های پخت با فرایندهای زمانی گوناگون، روبه رو باشیم، مشکل های مطرح شده در فرایند پخت، به یک معضل تبدیل می شود.
در این مقاله، با استفاده از الگوریتم های خطایابی و طبقه بندی داده های مربوط به فرایند پخت سعی می شود درصورت بروز هرگونه اخلال و نقصان در فرایند پخت، خطای احتمالی آشکارسازی و برای جلوگیری از دست رفتن یا کاهش کیفیت محصول، فرمان ها و اقدام های اصلاحی مناسب بر روی فرایند درحال اجرا ایجاد و اعمال شود. هم چنین در این مقاله عملکرد الگوریتم های MLP ،K-NN و C4.5 با استفاده از داده های عملی دریافتی از پرس پخت تایر، ازنظر دقت موردارزیابی قرار خواهند گرفت. در این ارزیابی، دیده خواهد شد که الگوریتم C4.5، عملکرد بهتری نسبت به الگوریتم های MLP و K-NN از خود نشان می دهد. هم چنین روش ارزیابی و تایید خطای رخ داده در سیستم با استفاده از یک حافظه و پردازنده و مدارهای الکترونیکی تشریح شده خواهد شد. درنهایت، با مقایسه ی روش های خطایابی سیستم، راهکاری برای افزایش کارایی دستگاه و جلوگیری از کاهش کیفیت محصول ارائه خواهد شد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
13
لینک کوتاه:
magiran.com/p1807923 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!