بررسی رضایت مندی بیماران بستری در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمه اول و دوم سال 1392

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایتمندی بیماران بستری در بخش اورولوژی از خدمات ارائه شده و مقایسه آن با رضایت بیماران در سایر بخش های بستری در بیمارستان شهید بهشتی همدان در سال 92 انجام شد. از آنجا که رضایت مندی فرآیندی چندعاملی است، مسئولین بیمارستان ها به منظور ارتقای رضایت مندی باید به نظرات بیماران توجه کرده و دوره های آموزشی لازم را برای کارکنان خدمات سلامت برگزار کنند.
مواد و روش ها
در این تحقیق توصیفی تعداد 531 بیمار بستری با روش نمونه گیری سهمیه ای در نیمه اول و نیمه دوم سال انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات با پرسش نامه انجام شد. آنالیز اطلاعات براساس روش کی اسکوار تست و ضریب همبستگی اسپیرمن و توصیف آماری با نرم افزار SPSS نسخه 16 و اکسل به عمل آمد.
یافته ها
رضایت کلی در نیمه اول سال 71/6 و در نیمه دوم سال 69/8 بود. حداکثر میزان رضایت مندی برای زمان خدمات پزشکی و حداکثر میزان نارضایتی برای آموزش به بیماران بود. رضایت مندی در بخش اورولوژی در نیمه اول سال 68/8 و در نیمه دوم سال 67/8 درصد بود. نتایج نشان از این داشت که نمره رضایت مندی در بخش اورولوژی هم در نیمه اول سال و هم در نیمه دوم سال از متوسط رضایت مندی کلی بیمارستان پایین تر بود. ارتباط آماری بین رضایت مندی کامل بیمار و سن و جنس او وجود نداشت ولی بین رضایت مندی و سواد بیمار، ارتباط وجود داشت.
نتیجه گیری
استفاده از نظرهای بیماران برای بالابردن سطح خدمات پزشکی و بهبود وضعیت هتلینگ بیمارستان ها برای افزایش رضایت مندی بسیار مهم است.
زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p1813370 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!