رابطه رسانه های اجتماعی و استراتژی های ارتباطی- امنیتی بازاریابی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
رسانه های اجتماعی به عنوان فناوری های نوین و ابزاری تسهیلگر در جهت ارتباط میان موسسات و مشتریان بوده که میتواند در امور مرتبط با بازاریابی، خدمات مشتری و اطلاع رسانی به هنگام، بهبود و تضمین سطح امنیتی اطلاعات و ایجاد و حفظ اعتماد میان بانک و احساس امنیت مشتریان بهکارگیری شود. بر این اساس، هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بهکارگیری رسانه های اجتماعی در راهبردهای ارتباطی و امنیتی بازاریابی در شعب بانک تجارت تهران است.
روش
روش پژوهش کمی- پیمایش، نوع تحقیق، توصیفی- تحلیلی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمام اساتید، خبرگان، صاحب نظران حوزه بانکداری و مدیران ارشد و میانی شعب بانک تجارت است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 210 نفر و روش گردآوری داده های پژوهش، پرسشنامه ای محقق ساخته است. روایی تحقیق محتوای (صوری) و پایایی پرسشنامه با توجه به ضریب آلفای کرونباخ بالای 70/0 به دست آمده است.
یافته ها
ضریب همبستگی اسپیرمن متغیرهای پژوهش نشان می دهد که متغیر رسانه های اجتماعی و مولفه های آن، یعنی زیرساخت ها، ملاحظات امنیتی، پذیرش مشتریان و فرهنگ اجتماعی به ترتیب، به میزان (53/0)، (68/0)، (85/0)، (16/0) و (45/0) رابطه معنادار و مثبتی با راهبردهای ارتباطی - امنیتی بازاریابی دارد.
نتیجه گیری
به طور کلی، در این پژوهش می توان چنین نتیجه گرفت که در دنیای امروز، رسانه های اجتماعی به یک نیروی قدرتمند در شکلدهی به جنبه های تجارت و بازاریابی با راهبردهای ارتباطی- امنیتی خاص خود تبدیل شده اند؛ البته این حضور رسانه های اجتماعی همراه با چالشها و مسائلی در حوزه بازاریابی، به ویژه مسائل و ملاحظات امنیتی استوار است.
زبان:
فارسی
صفحات:
137 تا 164
لینک کوتاه:
magiran.com/p1813647 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!