شما یکی از نویسندگان این مقاله هستید. آیا همه اطلاعات ثبت شده درست است؟

تاثیر ساختار مالی بر بی ثباتی رشد اقتصادی ایران

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف اصلی این تحقیق، بررسی چگونگی اثرگذاری ساختار مالی بر بی ثباتی رشد اقتصادی ایران طی فصل اول 1370 تا فصل جهارم 1394 با بهره گیری از روش های GARCH و ARDL می باشد. نتایج تجربی مطالعه حاضر نشان داد که متغیر شاخص توسعه مالی، اثر منفی بر بی ثباتی رشد اقتصادی داشته، در صورتی که تاثیر شاخص ساختار مالی بر بی ثباتی رشد اقتصادی، مثبت بوده، که بیانگر این است که ساختار مالی ایران با یک سلسله مشکلات همراه بوده که علی رغم تاثیر مثبت توسعه مالی بر ثبات بخشیدن به رشد اقتصادی، ساختار مالی آن منتج به بی ثباتی رشد اقتصادی شده است.
همچنین متغیرهای درآمدهای نفتی، مخارج مصرفی دولت و تشکیل سرمایه، تاثیر منفی و معنی داری بر بی ثباتی رشد اقتصادی ایران در دوره مورد بررسی داشته اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p1830918 
به نکات زیر توجه کنید!
  • درج این مطلب در سایت magiran.com با کسب اجازه از نشریه و رعایت حقوق مولفین و صاحبان اثر صورت گرفته است. باز نشر این مطلب و استفاده از نسخه الکترونیکی آن در سایت‌های اینترنتی و اینترانتی، کتابخانه‌های دیجیتال، کتاب، مجلات، لوح فشرده و غیره بدون کسب اجازه کتبی از این سایت و مدیریت نشریه و رعایت شرایط مورد نظر ایشان ممنوع است. متخلفین مشمول پیگرد قانونی خواهند بود.
  • دانلود پیاپی مقالات شماره‌های مختلف یک یا چند مجله (دانلود سیستماتیک) تحت هر عنوان مجاز نیست!
  • اشتراک سایت، تک کاربره و جهت مطالعات شخصی شماست. از ارایه شناسه و گذرواژه خود به دیگران خودداری کنید.
  • سایت حق قطع اشتراک اعضای متخلف را قبل از انقضای دوره خواهد داشت.