بررسی انتروپی تولیدی در جریان دو فازی حلقوی همراه با پلیمر کاهنده ی پسا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
یکی از روش های کاهش تولید انتروپی در جریان های دو فازی حلقوی، استفاده از پلیمر کاهنده ی پسا می باشد. پلیمر کاهنده ی پسا، دارای وزن مولکولی بالا و از خانواده پلی الفا الفین می باشد. در این تحقیق برای اولین بار، رابطه ای صریح جهت محاسبه انتروپی تولیدی در جریان دوفازی حلقوی همراه با پلیمر کاهنده ی پسا ارائه شده است. رابطه مذکور تابعی از قطر لوله و سرعت های ظاهری می باشد. تغییرات انتروپی بر حسب میزان کاهش نیروی پسا و پسماند مایع در قطرهای0127/0، 0254/0و0953/0متر و در سرعت های مختلف ظاهری ارائه شده است. نتایج نشان می دهد که رابطه تولید انتروپی با افزایش پلیمر کاهنده ی پسا، پسماند مایع و قطر لوله به صورت نزولی بوده است ولی با افزایش سرعت های ظاهری گاز و مایع، میزان انتروپی تولیدی افزایش می یابد. بنابراین در صنایع مرتبط با اضافه کردن پلیمر کاهنده ی پسا و تعیین صحیح پارامترهایی از قبیل قطر لوله و سرعت های ظاهری جریان با استفاده از رابطه ی ارائه شده در این تحقیق، می توان میزان تلفات کاهش و میزان تولید افزایش داده شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
287 تا 292
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.