تحلیل رابطه بازاریابی رابطه ای با ارزش ویژه برند بانک: نقش تعدیل گر اخلاق کسب و کار

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه
بانک ها برای تقویت قدرت رقابتی خود، از طریق بازاریابی رابطه ای به دنبال افزایش ارزش ویژه برند خود می باشند. رعایت رفتار اخلاقی نقش اصلی در حفظ، توسعه و بهبود کیفیت رابطه بین مشتری و سازمان و افزایش ارزش ویژه برند سازمان دارد. هدف اصلی این مطالعه تحلیل رابطه بین بازاریابی رابطه ای و ارزش ویژه برند بانک با در نظر گرفتن نقش تعدیل گر اخلاق کسب و کار می باشد.
روش
روش تحقیق توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل مشتریان ویژه شعبات بانک سپه شهر اصفهان و نمونه آماری متشکل از190 نفر می باشد. ابتدا تعدادی شعبه از هر منطقه جغرافیایی با استفاده از روش نمونه برداری خوشه ایانتخاب شد، سپس برای انتخاب مشتریان شعب نیز از روش در دسترس استفاده و پرسشنامه ها در میان آنها توزیع شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و PLSو روش معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد سه مرحله ای حداقل مربعات جزئی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها
یافته های پژوهش نشان داد که همه ابعاد بازاریابی رابطه ای به جز پیوند با ارزش ویژه برند بانک رابطه معناداری دارند. همچنین اخلاق کسب و کار رابطه بین ارزش های مشترک و ارزش ویژه برند بانک را تعدیل می کند ولی نقش تعدیل گر بر رابطه دیگر ابعاد بازاریابی رابطه ای و ارزش ویژه برند ندارد.
نتیجه گیری
صفات اخلاقی برای هر کسب وکاری ضروری به نظر می رسد ولی نتوانسته است خدشه ای به رابطه بین بازاریابی رابطه ای و ارزش ویژه برند بانک وارد سازد.
زبان:
فارسی
صفحات:
116 تا 126
لینک کوتاه:
magiran.com/p1836630 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!