رتبه بندی و ارزشیابی روش های سنتی ارزیابی عملکرد سازمانی با محتوای تئوری و با استفاده از یک روش تصمیم گیری ادغامی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
ارزیابی عملکرد کارکنان یک سازمان یکی از فاکتور های کلیدی در بهینه سازی و بهبود کیفیت انجام فرآیندهای سازمانی می باشد. منابع انسانی در سازمان های پویای امروزی از دارایی های با ارزش سازمان بوده و ارزیابی کلی عملکرد این دارایی ها محرک موثری برای بهبود بخشیدن به ارزش آتی آنها می گردد. در نتیجه انتخاب و اجرای روش ارزیابی عملکرد مشخص از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور انتخاب روش خاص ارزیابی عملکرد کارکنان، مشخصه ها و معیار های روش های ارزیابی عملکرد کارکنان برای مقایسه ی روش های با یکدیگر با توجه به پژوهش های پیشین ادبیات تحقیق طرح شده اند. در این پژوهش پس از انتخاب و رتبه بندی بهترین روش ارزیابی عملکرد به کمک تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره ی تاپسیس، مالتی مورا با وزن دهی ساده و مالتی مورا با وزن دهی آنتروپی، به مقایسه و بررسی بین رتبه بندی های روش های ارزیابی عملکرد پرداخته شده است، سپس با مقایسه ی بین روش های نوین مالتی مورا با روش های سنتی وزن دهی جمعی ساده و تاپسیس به وسیله ی ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن به مقایسه ی بین تکنیک های تصمیم گیری انجام می گیرد. پس از رتبه بندی روش های ارزیابی عملکرد به وسیله ی روش های تصمیم گیری محاسبه شده در این پژوهش با توجه به مساله ی انتخاب شده با توجه ادبیات پیشین تحقیق به رتبه بندی روش های متداول و مرسوم ارزشیابی عملکرد پرداخته شده است. همچنین با مقایسه روش های سنتی تاپسیس و روش وزن دهی جمعی ساده با روش مالتی مورا این نتیجه حاصل شد که این روش ها همبستگی مثبت و بالایی با یکدیگر دارند.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 65
لینک کوتاه:
magiran.com/p1836791 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!