تحلیل استاتیکی تنش ها و کرنش های وارد بر استخوان فمور متصل به قاب فضایی تیلور

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
اصلاح بدشکلی استخوان فمور، با استفاده از دو فیکسچر داخلی و خارجی انجام می شود. مزیت استفاده از فیکسچر خارجی دوار، آسیب رسانی کمتر به بافت نرم، هم راستایی بهتر و افزایش کرنش در مقطع برش، که باعث تسریع در ترمیم استخوان می شود، است. این مقاله به مطالعه تنش های ایجادشده در استخوان در زمان به کارگیری قاب فضایی تیلور که یک ساختار مدور خارجی با دو حلقه و شش اتصال دهنده تنظیم شونده است، پرداخته است. مدل سازی استخوان فمور با استفاده از نرم افزار Mimics و تحلیل استاتیکی المان محدود توسط نرم اقزار ABAQUS انجام شد. شرایط بارگذاری به صورت یک فرد ایستاده و خواص استخوان به صورت همگن و همسانگرد در دو فاز متراکم و اسفنجی، در نظر گرفته شد. جهت صحت سنجی نتایج تحلیل، آزمایش تجربی انجام، و کرنش های حاصل مقایسه شد. در تمامی نیرو ها، تنش های بیشینه ایجادشده در استخوان، در نقاط اتصال پین ها و هاف پین ها به استخوان رخ داده است. همچنین، بیشینه تنش ایجادشده در استخوان با اعمال نیروی N350، در محل اتصال پین ها از مقدار معادل آن در هاف پین ها بیشتر است به طوری که مقادیر آن به ترتیب برابر MPa130 وMPa 86 محاسبه شد. این مسئله بیانگر این نکته است که جایگزینی هاف پین بجای پین در جراحی سبب کاهش تنش های وارد بر استخوان می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
13 تا 21
لینک کوتاه:
magiran.com/p1844930 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!