کاربردهای نوین فناوری شبکه های هوشمند بین خودرویی در صنعت راه آهن: بسترهای جدید جهت ظهور شرکت های دانش بنیان در حوزه حمل ونقل ریلی

پیام:
چکیده:
پیشرفت های تکنولوژی و فناوری، راهکار جامع و کاربردی سیستم های حمل ونقل هوشمند (1ITS) را به منظور غلبه بر مشکلات حمل ونقلی، پیش روی مدیران شهری قرار داده است. یکی از مهم ترین زیرسیستم های ITS که نقش بسزایی در کنترل ترافیک و سوانح دارد، سیستم و یا فناوری شبکه هوشمند بین خودرویی (2VANET) می باشد. VANET که هدف آن تامین امنیت و راحتی برای مسافران است، شبکه ای متشکل از خودروها می باشد که در آن خودروها به عنوان گره های شبکه با استفاده از فناوری های بی سیم با یکدیگر در ارتباط هستند. در این مقاله ضمن معرفی فناوری شبکه VANET کاربردهای نوین آن در صنعت ریلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و فناوری شبکه هوشمند بین ناوگان ریلی (3RANET) پیشنهاد شده است. در RANET ناوگان ریلی گره های شبکه هستند و دارای ارتباط بی سیم و پویا با یکدیگر می باشند. افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و سوانح، افزایش کارایی، افزایش رضایت صاحبان کالا و مسافران از مهم ترین اهداف صنعت راه آهن است که فناوری RANET در تحقق این اهداف می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید و زمینه توسعه حمل ونقل ریلی بدون راننده را فراهم آورد. RANET می تواند زمینه ساز ظهور شرکت های دانش بنیان در حوزه های فناورانه حمل ونقل ریلی و بروز خلاقیت و نوآوری های کاربردی باشد. نتایج مقاله نشان می دهد که شرکت های دانش بنیان قادر خواهند بود در استفاده های نوین از فناوری RANET در زمینه هایی همچون برنامه ریزی حرکت قطارها، بلاک بندی پویا، برنامه ریزی حمل ونقل چند وجهی و مدیریت تقاطع ها و دستگاه های سوزن خطوط ریلی و غیره فعالیت نمایند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
63
لینک کوتاه:
magiran.com/p1847426 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!