نقش موانع پیش روی توسعه کارآفرینی از طریق ورزش در استان همدان و ارائه راهکارهای اجرایی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
ورود ورزش به عرصه کارآفرینی و اشتغال و سایر فعالیت های ورزشی، ایجاب می نماید تا نظام جامع، راهبردی و مدونی بر آن حاکم باشد. بر این اساس، پژوهش حاضر بر مبنای روش تحقیق توصیفی– پیمایشی و جامعه آماری مدیران، ورزشکاران و کارآفرینان ورزشی و همچنین صاحبنظران حوزه گردشگری استان همدان انجام گرفت. برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه برگرفته شده از ادبیات پژوهش (رضایی، 1391 و صادقی، 1393) و منطبق با مدل سه شاخگی میرزائی اهرنجانی (1376) استفاده گردید. بر اساس نتایج، مهمترین گویه های مربوط به هر یک از بسترهای توسعه کارآفرینی در حوزه تبلیغات، گویه «تبلیغات از طریق رسانه» با میانگین 88/3، در حوزه ساخت و تولید وسایل و تجهیزات ورزشی گویه «تاسیس باشگاه های رشته های مختلف ورزشی» با میانگین 09/4، در حوزه مدیریت اماکن و برنامه ریزی ورزشی گویه «مدیریت اماکن و تجهیزات ورزشی» با میانگین 3/4، در حوزه امور آموزشی و پژوهشی گویه «آموزش رشته های مختلف ورزشی» با میانگین 12/4، در حوزه امور فرهنگی ورزشی گویه «اعطای وام به جوانان دارای طرح های اشتغال زایی ورزشی» با میانگین 33/4، در حوزه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای گویه «پرورش و تربیت مربیان ورزشی برای ورزش های حرفه ای و قهرمانی» با میانگین 12/4، در حوزه خدمات ورزشی گویه«توریسم ورزشی و ایجاد اماکن توریستی ورزشی» با میانگین 98/3 و در حوزه تکنولوژی اطلاعات IT)) گویه «تاسیس سایت های اینترنتی ورزشی» با میانگین 88/3 از جمله مهمترین موارد محسوب می شوند.
در نهایت به مدیران امر پیشنهاد می شود تا با ایجاد برنامه هایی توسط نهادهای حامی به منظور حمایت مالی از ورزشکاران کارآفرین و ارتقای امنیت اجتماعی در میان صاحبان کسب وکارهای ورزشی- نظیر پوشش بیمه، شکست کسب وکار و بیکاری- و با در نظر گرفتن مزایای مالی و ثبات مالیاتی در جهت مشارکت افراد ایده آفرین ورزشی در بخش خصوصی از طریق سازمان تامین اجتماعی بتوان کمک مفیدی به این استان کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
37 تا 54
لینک کوتاه:
magiran.com/p1851939 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!