اثر مشتری مداری کارکنان سازمان از دیدگاه مشتریان بر رفتار شهروندی مشتریان مراکز پلیس10+ شهر تهران

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
از جمله تمایلات رفتاری مثبتی که بسیاری از سازمان ها به دنبال آن هستند، بروز رفتارهای شهروندی از طرف مشتریان است. این پژوهش تاثیر مشتری مداری کارکنان سازمان از دیدگاه مشتریان را بر رفتار شهروندی مشتریان مراکز پلیس10+ شهر تهران با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتریان و دیدگاه مشتری از مسئولیت اجتماعی سازمان مورد بررسی قرار می دهد. مطالعه حاضر از نوع توصیفی- هم بستگی است و جامعه آماری آن شامل کلیه افرادی است که از خدمات مربوط به مراکز پلیس10+ در سطح شهرستان تهران استفاده می کنند. در مرحله اول این پژوهش به منظور شناسایی ابعاد تشکیل دهنده دیدگاه مشتریان از مشتری مداری کارکنان سازمان که مرتبط با فعالیت های مربوط به مراکز پلیس10+ می باشند، با تعدادی از مشتریان مراکز پلیس10+ به صورت مجزا مصاحبه ای صورت گرفته شد و سپس با کمک پرسش نامه داده های مورد نیاز پژوهش جمع آوری شد. حجم نمونه برابر با 294 نفر بوده است. نتایج نشان داد که بهبود دیدگاه مشتریان از مشتری مداری کارکنان سازمان تاثیر مثبت و معناداری بر بروز رفتارهای شهروندی مشتریان دارد و هم چنین مشخص شد که رضایت مشتریان می تواند به عنوان متغیر میانجی در این خصوص تاثیرگذار باشد؛ ولی نقش دیدگاه مشتری از مسئولیت اجتماعی سازمان به عنوان متغیر میانجی در پژوهش حاضر مورد تایید قرار نگرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که توجه به دیدگاه ارباب رجوع نسبت به مشتری مداری کارکنان می تواند موجبات بروز رفتارهای شهروندی در میان آن ها شود؛ از این رو لازم است تا علاوه بر پیاده سازی درست مولفه های آن به دیدگاه مشتریان در این خصوص نیز توجه کرد. هم چنین مشخص شد که این تاثیر به واسطه بروز رضایت مشتریان رخ می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p1858647 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!