بررسی رابطه خودکارآمدی شغلی و شایستگی های حرفه ای با میزان تمایل به برون سپاری ابعاد آموزش سازمانی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
هدف این پژوهش، بررسی رابطه خودکارآمدی شغلی و شایستگی های حرفه ای با میزان تمایل به برون سپاری ابعاد آموزش سازمانی است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-هم بستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارشناسان بخش آموزش ادارات و موسسات دولتی شهرستان تربت حیدریه (138نفر) است که کل جامعه به روش تمام شماری مورد بررسی قرار گرفت. گردآوری داده ها با استفاده از پرسش نامه خودکارآمدی شغلی (ریگز و نایت، 1994) و پرسش نامه های محقق ساخته برون سپاری ابعاد آموزش سازمانی و پرسش نامه شایستگی های حرفه ای صورت گرفت. روایی پرسش نامه ها از طریق روایی محتوایی توسط 10 نفر از اساتید صاحب نظر در حوزه آموزش و برنامه ریزی درسی و مدیریت آموزشی با اندکی تغییرات مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسش نامه برون سپاری ابعاد آموزش سازمانی با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0، خودکارآمدی شغلی 88/0، شایستگی های حرفه ای 80/0 به دست آمد. به منظور توصیف داده های این پژوهش از شاخص های آمار استنباطی ضریب هم بستگی پیرسون و رگرسیون استفاده و داده ها به کمک نرم افزار Smart Pls تحلیل شده است. نتایج ضریب هم بستگی پیرسون نشان داد که بین خودکارآمدی شغلی و میزان تمایل به برون سپاری ابعاد آموزش سازمانی کارشناسان آموزشی و بین شایستگی های حرفه ای و میزان تمایل به برون سپاری ابعاد آموزش سازمانی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. هم چنین بین خودکارآمدی شغلی و شایستگی های حرفه ای کارشناسان آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
95 تا 112
لینک کوتاه:
magiran.com/p1858653 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!