نقش مولفه های سبک رهبری اصیل بر معنویت در کار کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
در دنیای امروز که دنیای سازمان ها است، با به وجود آوردن معنویت در کار، کارکنان به تلاش و کوشش تمایل زیادی دارند و بیشتر با اهداف سازمان و ماموریت آن عجین می شوند. لذا این تحقیق با هدف بررسی نقش مولفه های سبک رهبری اصیل بر معنویت در کار کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه انجام شد.
روش شناسی: روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است وجامعه آماری تحقیق را تمامی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه (228 نفر) تشکیل داد. نمونه آماری براساس جدول کرجسی و مورگان به تعداد 163 نفر و به صورت تصادفی- خوشه ایتعیین شد. جهت گردآوری داده ها، از پرسشنامه استاندارد رهبری اصیل آولیو (2007) و معنویت در کار میلیمن و همکاران (2003)، استفاده شد. پایایی ترکیبی و روایی همگرایی و واگرایی پرسشنامه ها مورد سنجش و تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار پی ال اس استفاده شد.
یافته ها
یافته های تحقیق حاکی از آن بود که، مسیر مولفه های جنبه اخلاقی، خودآگاهی، پردازش متوازن و شفافیت رابطه در کار به ترتیب با ضریب معناداری 20/2 ، 33/3 ، 00/2 و 54/7 ، بر معنویت در کار کارکنان تاثیر گذار هستند.
نتیجه گیری
مدیران ادارات ورزش و جوانان باید به طور اهم برای ایجاد معنویت در کار به رهبری اصیل خصوصا مولفه ی شفافیت رابطه ای آن توجه ویژه داشته باشند، تا شاهد شکوفایی کارکنان در فضای امن کاری باشند. و موجبات پیشرفت و بهبود عملکرد سازمان را فراهم کنند.
زبان:
فارسی
صفحات:
203 تا 215
لینک کوتاه:
magiran.com/p1866969 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!