مروری بر سیستم های تهویه مطبوع جذبی خورشیدی با بهره گیری از انرژی زمین

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
امروزه دستگاه های چیلر جذبی به دلیل برتری های مختلفی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. برجسته ترین مزیت دستگاه های جذبی در مقایسه با سایر سیستم های تهویه مطبوع امکان بهره گیری از منابع انرژی کم هزینه تر نظیر گاز شهری و یا سوخت گازوئیل به منظور کاهش هزینه های جاری سیستم می باشد. همچنین می توان در چرخه عملکردی این سیستم ها به جای استفاده از سوخت های فسیلی، انرژی مورد نیاز را از منابع انرژی تجدیدپذیر تامین کرد. انرژی خورشیدی به عنوان یکی از در دسترس ترین و مناسب ترین منابع انرژی پاک توانایی بالقوه ای برای استفاده در چرخه عملکردی سیستم های جذبی دارا می باشد. از طرفی با توجه به هم فازی اوج نیاز به تهویه مطبوع و ایجاد سرمایش با اوج تابش خورشیدی، بررسی راه کارهای مختلف به منظور بهره گیری از این منبع انرژی در سیستم های سرمایشی اهمیتی دو چندان پیدا می کند. بهره گیری از انرژی زمین به عنوان یکی دیگر از منابع انرژی پاک و در دسترس می تواند فواید زیادی داشته باشد. بهره گیری از انرژی زمین به منظور تامین و یا ذخیره انرژی، بسته به نوع به کار گیری آن، می تواند بسیار کارآمد باشد. در این پژوهش در ابتدا به توضیح مختصر سیستم های جذبی، چرخه عملکردی و انواع آن پرداخته می شود. سپس در ادامه به مرور پژوهش های انجام شده در زمینه استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی و انرژی زمین در چرخه عملکرد سیستم های جذبی پرداخته می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
66 تا 73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1869383 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!