برآورد سهم نسبی عوامل مدیریتی بر فرار مالیاتی ورزشکاران و مربیان حرفه ای باشگاه های ورزشی استان اصفهان

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، برآورد سهم نسبی عوامل مدیریتی بر فرار مالیاتی ورزشکاران و مربیان حرفه ای در باشگاه های ورزشی استان اصفهان بود. با توجه به اینکه جامعه آماری را افراد حرفه ای و مدیران، شامل ورزشکاران و مربیان حرفه ای، مدیران عامل و معاونان باشگاه های ورزش حرفه ای، و استادان مدیریت ورزشی و اقتصاد تشکیل می دادند و دسترسی به آنها مشکل بود، نمونه آماری به صورت تمام شمار و در دسترس انجام گرفت و شامل 119 نفر شد. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته ای بود، که روایی صوری و محتوایی آن توسط استادان متخصص، و روایی سازه آن با روش تحلیل عاملی تاییدی تایید شد، و آلفای کرونباخ 91/0 پایایی مطلوب آن را نشان داد. برای تحلیل داده ها از آزمون های رگرسیون چندگانه گام به گام، t تک نمونه ای و فریدمن استفاده شد. نتایج نشان داد هر دو مولفه تحقیق (عوامل مدیریتی در ورزش و عوامل مدیریتی در سازمان امور مالیاتی) قادر به پیش بینی معنادار فرار مالیاتی ورزشکاران و مربیان حرفه ای بودند، و عوامل مدیریتی در ورزش مولفه پیش بین قوی تری نسبت به عوامل مدیریتی در سازمان امور مالیاتی بود. در میان عوامل مدیریتی در ورزش، عدم پرداخت به موقع مبلغ قرارداد ورزشکاران و مربیان، و در میان عوامل مدیریتی در سازمان امور مالیاتی، ناتوانی در برقراری عدالت مالیاتی، مهم ترین عوامل فرار مالیاتی معرفی شدند. در مجموع با توجه به یافته ها، می توان نتیجه گرفت که برخی از مولفه های مدیریتی در بخش ورزش حرفه ای و سازمان امور مالیاتی می توانند بازبینی شوند و بدین ترتیب سبب بهبود وضع مالیات در بخش ورزش و توسعه امکانات و تسهیلات ورزشی در کشور شوند.
زبان:
فارسی
صفحات:
101 تا 113
لینک کوتاه:
magiran.com/p1871640 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!